JAK ZGŁASZAĆ
TERMIN I do 26.05.2025
TERMIN II do 16.06.2025
TERMIN III do 07.07.2025
LIDER 1 WNOSI OPŁATĘ ZA CAŁE ZGŁOSZENIE (za wszystkie podmioty wymienione w dokumencie proceduralnym).
DANE DO PRZELEWU
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
ul. Czerska 8/10,
00-732 Warszawa
Santander Bank 27 1090 1056 0000 0000 0602 5684
W tytule przelewu prosimy podać numer zgłoszenia.
FORMULARZE
wzór formularza STANDARDOWEGO wraz z wymaganymi dokumentami
Dostępne wkrótce:
wzory formularzy dla kategorii MARKETING & BUSINESS SOLUTIONS, E-COMMERCE & OMNICHANNEL, LONG TERM, NON-PROFIT, PUBLIC & POLITICAL SERVICE wraz z wymaganymi dokumentami; regulamin i przewodnik dla Zgłaszających.
INSTYTUT BADAWCZY – NielsenIQ
ZASADY REGULAMINOWE I WYMOGI FORMALNE – prezentacja
ZASADY REGULAMINOWE I WYMOGI FORMALNE – nagranie video
FORMULARZ – prezentacja – przejście przez wszystkie sekcje formularza, w uwzględnieniem tegorocznych zmian. Prowadzący: Barbara Niedziele (2012 Agency) i Jacek Bielarz (Grupa Maspex)
FORMULARZ – nagranie video
Do konkursu można zgłaszać wyłącznie kampanie / działania oraz rozwiązania marketingowe / biznesowe, które były realizowane na terytorium Polski w okresie od 1 stycznia 2024 do 31 marca 2025 roku (wyjątek stanowią kategorie LONG TERM oraz MBS).
Działanie / kampania mogła rozpocząć się wcześniej lub skończyć później, lecz decydująca część komunikacji musiała być prowadzona w okresie kwalifikacyjnym i do tego okresu musi odnosić się zgłoszenie, a także wszystkie dane i wyniki.
Tę samą kampanię można zgłosić maksymalnie do 3 kategorii: 1 KATEGORII INDUSTRY oraz maksymalnie 2 KATEGORII SPECJALNYCH.
Kampanię zgłoszoną do kategorii:
NON PROFIT, PUBLIC & POLITICAL SERVICE nie można zgłosić do innej kategorii
LAUNCH lub RELAUNCH & DEFEND można zgłosić dodatkowo tylko do innej kategorii z KATEGORII SPECJALNYCH
MARKETING & BUSINESS SOLUTIONS (MBS) czyli rozwiązania marketingowe mogą być zgłoszone jedynie do tej kategorii. Jeśli rozwiązaniu biznesowemu towarzyszyła komunikacja, może ona być zgłoszona w innej, odpowiedniej dla danej branży kategorii konkursowej.
Zgłoszenie odbywa się poprzez PLATFORMĘ KONKURSOWĄ i obejmuje:
Część podlegającą ocenie Jury:
Formularz zgłoszeniowy: pełny opis działania / kampanii, zgodnie z poszczególnymi sekcjami. Tutaj załączane są materiały dowodowe.
Materiały kreatywne w formie oddzielnych plików – max. 10 oddzielnych plików, w tym montaż video materiałów kreatywnych (nie jest obligatoryjny).
Część nie podlegającą ocenie Jury:
Informacje dodatkowe: informacje te wspierają zespół Effie Poland w realizacji misji szerzenia wiedzy i edukacji rynku oraz umożliwiają promocję autorów i twórców nagrodzonych kampanii.
Dokument proceduralny: materiały promocyjne kampanii oraz dane podmiotów zgłaszających.
Oświadczenie Klienta i Lidera 1 dokument potwierdzający prawdziwość treści oraz zgoda na publikację treści formularza zgłoszeniowego. Wymagany jest podpis.
Zmodyfikowany formularz generowany automatycznie z głównego formularza. Formularz o zmodyfikowanej treści, która może zostać opublikowana – jeżeli nie wyrażasz zgody na publikację pełnej treści zgłoszenia.
Oświadczenie Instytutu Badawczego (jeżeli dane zawarte w zgłoszeniu pochodzą od Inst. Bad.) dokument potwierdzający prawdziwość danych. Wymagany jest podpis.
Wniesienie opłaty za zgłoszenie.
ETAP I PRZED WPROWADZENIEM ZGŁOSZENIA NA PLATFORMĘ KONKURSOWĄ
- Przejdź do sekcji powyżej: DOKUMENTY DLA ZGŁASZAJĄCYCH
- Zapoznaj się z regulaminem konkursu.
- Zapoznaj się ze specyfikacją materiałów kreatywnych i dowodowych.
- Pobierz odpowiedni wzór formularza zgłoszeniowego: STANDARD lub dedykowany kategoriom: E-COMMERCE & OMNICHANNEL, LONG TERM lub NON – PROFIT PUBLIC & POLITICAL SERVICE.
Wzory dokumentów to nic innego jak odzwierciedlenie platformy konkursowej. Proces uzupełniana danych jest czasochłonny oraz często niezbędne jest zaangażowanie kilku działów/agencji (pracujących przy kampanii), aby wprowadzić wszystkie wymagane dane. Dlatego wcześniej wypełnij wzory a następnie rozpocznij wprowadzanie zgłoszenia online.
ETAP II WPROWADZENIE ZGŁOSZENIA NA PLATFORMĘ KONKURSOWĄ
- Zarejestruj się / zaloguj na PLATFORMIE KONKURSOWEJ
- Postępuj zgodnie z instrukcjami, uzupełniając dane w poszczególnych sekcjach – skopiuj dane ze swojego wzoru formularza. Wgraj materiały dowodowe (wykresy, grafy) w poszczególnych sekcjach.
- Załącz materiały kreatywne (max. 10 plików).
- Prześlij zgłoszenie.
- Pobierz z platformy oświadczenia.
- Załącz podpisane oświadczenia (akceptujemy podpisy elektroniczne) przez Lidera i Klienta oraz Instytut Badawczy (jeżeli dotyczy).
- Zakończ zgłoszenie.
- Opłać zgłoszenie.
Jedną kampanię/działanie może zgłosić maksymalnie 8 podmiotów:
2 Liderów
4 Współzgłaszających
2 Klientów
OKRES KWALIFIKACYJNY
MARKETING & BUSINESS SOLUTIONS (MBS) realizacja Rozwiązań mogła rozpocząć się wcześniej niż okres kwalifikacyjny danej edycji (do 3 lat wstecz) lub skończyć później, lecz decydująca ich część musiała być prowadzona w kwalifikującym okresie i do tego okresu musi odnosić się zgłoszenie, w tym okresie muszą być widoczne efekty i realizacja celów, a także wszelkie dotyczące Rozwiązania dane i wyniki.
LONG TERM (kampania 3-letnia) np.: 2021, 2022, 2023 albo 2020, 2022, 2023 – nie muszą być 3 lata z rzędu. Okres rozpoczęcia działań może być wcześniejszy natomiast obligatoryjne jest, aby przedstawione były łącznie trzy lata oraz wskazane zostały wyniki z ostatniego roku kwalifikacyjnego danej edycji konkursu.
ZGŁASZANIE DO RÓŻNYCH KATEGORII tej samej kampanii
NON PROFIT, PUBLIC & POLITICAL SERVICE – nie może zostać zgłoszona do innej kategorii
LAUNCH lub RELAUNCH & DEFEND – może być zgłoszone jeszcze tylko do KATEGORII SPECJALNEJ
MARKETING & BUSINESS SOLUTIONS (MBS) – rozwiązania marketingowe mogą być zgłoszone jedynie do tej kategorii. Jeśli rozwiązaniu biznesowemu towarzyszyła komunikacja, może ona być zgłoszona w innej, odpowiedniej dla danej branży kategorii konkursowej.
FORMULARZ
Kategoriom E-COMMERCE & OMNICHANNEL, MBS, LONG TERM oraz NON PROFIT, PUBLIC & POLITICAL SERVICE dedykowane są oddzielne formularze
OPŁATY
Zgłoszenia do kategorii NON PROFIT, PUBLIC & POLITICAL SERVICE podlegają innym zasadom opłat.