JAK ZGŁASZAĆ
Do konkursu można zgłaszać wyłącznie kampanie / działania oraz rozwiązania marketingowe / biznesowe, które były realizowane na terytorium Polski w okresie od 1 stycznia 2023 do 31 marca 2024 roku (wyjątek stanowią kategorie LONG TERM oraz MBS).
Działanie / kampania mogła rozpocząć się wcześniej lub skończyć później, lecz decydująca część komunikacji musiała być prowadzona w okresie kwalifikacyjnym i do tego okresu musi odnosić się zgłoszenie, a także wszystkie dane i wyniki.
Jedną kampanię/działanie może zgłosić maksymalnie 8 podmiotów:
2 Liderów
4 Współzgłaszających
2 Klientów
Tę samą kampanię można zgłosić maksymalnie do 3 kategorii: 1 KATEGORII INDUSTRY oraz maksymalnie 2 KATEGORII SPECJALNYCH.
Kampanię zgłoszoną do kategorii:
NON PROFIT, PUBLIC & POLITICAL SERVICE nie można zgłosić do innej kategorii
LAUNCH lub RELAUNCH & DEFEND można zgłosić dodatkowo tylko do innej kategorii z KATEGORII SPECJALNYCH
MARKETING & BUSINESS SOLUTIONS (MBS) czyli rozwiązania marketingowe mogą być zgłoszone jedynie do tej kategorii. Jeśli rozwiązaniu biznesowemu towarzyszyła komunikacja, może ona być zgłoszona w innej, odpowiedniej dla danej branży kategorii konkursowej.
Zgłoszenie odbywa się poprzez platformę konkursową i obejmuje:
Formularz zgłoszeniowy pełny opis działania / kampanii, zgodnie z poszczególnymi sekcjami. Tutaj załączane są materiały dowodowe.
Dokument proceduralny 90-wyrazowe podsumowanie kampanii oraz jej wynik; dane podmiotów zgłaszających.
Materiały kreatywne w formie oddzielnych plików – max. 10 oddzielnych plików, w tym montaż materiałów kreatywnych (nie jest obligatoryjny).
Zmodyfikowany formularz generowany automatycznie z głównego formularza. Formularz o zmodyfikowanej treści, która może zostać opublikowana – jeżeli nie wyrażasz zgody na publikację pełnej treści zgłoszenia.
Oświadczenie Klienta i Lidera 1 dokument potwierdzający prawdziwość treści. Wymagany jest podpis.
Oświadczenie Instytutu Badawczego (jeżeli dane zawarte w zgłoszeniu pochodzą od Inst. Bad.) dokument potwierdzający prawdziwość danych. Wymagany jest podpis.
Potwierdzenie opłaty skan przelewu.
ETAP I
PRZED WPROWADZENIEM ZGŁOSZENIA NA PLATFORMĘ KONKURSOWĄ
- Przejdź do zakładki „Dokumenty dla Zgłaszających„.
- Zapoznaj się z regulaminem konkursu.
- Zapoznaj się ze specyfikacją materiałów kreatywnych i dowodowych.
- Pobierz wzory dokumentów zgłoszeniowych: formularz, dokument proceduralny, oświadczenia.
- Wypełnij odpowiedni wzór formularza (dla kategorii MBS, E-COMMERCE & OMNICHANNEL, LONG TERM oraz NON – PROFIT PUBLIC & POLITICAL SERVICE dedykowane są inne formularze).
Wzory dokumentów to nic innego jak odzwierciedlenie platformy konkursowej. Proces uzupełniana danych jest czasochłonny oraz często niezbędne jest zaangażowanie kilku działów/agencji (pracujących przy kampanii), aby wprowadzić wszystkie wymagane dane. Dlatego wcześniej wypełnij wzory a następnie rozpocznij wprowadzanie zgłoszenia online.
ETAP II
WPROWADZENIE ZGŁOSZENIA NA PLATFORMĘ KONKURSOWĄ
- Zarejestruj się / zaloguj na platformie konkursowej ZGŁOŚ DO EFFIE
- Postępuj zgodnie z instrukcjami, uzupełniając dane w poszczególnych sekcjach – skopiuj dane ze swojego wzoru formularza. Wgraj materiały dowodowe (wykresy, grafy) w poszczególnych sekcjach.
- Uzupełnij dokument proceduralny.
- Załącz materiały kreatywne (max. 10 plików).
- Prześlij zgłoszenie.
- Wydrukuj z platformy oświadczenia.
- Załącz podpisane oświadczenia przez Lidera i Klienta.
- Załącz potwierdzenie przelewu za zgłoszenie.
- Zakończ zgłoszenie.
OKRES KWALIFIKACYJNY
MARKETING & BUSINESS SOLUTIONS (MBS) realizacja Rozwiązań mogła rozpocząć się wcześniej niż okres kwalifikacyjny danej edycji (do 3 lat wstecz) lub skończyć później, lecz decydująca ich część musiała być prowadzona w kwalifikującym okresie i do tego okresu musi odnosić się zgłoszenie, w tym okresie muszą być widoczne efekty i realizacja celów, a także wszelkie dotyczące Rozwiązania dane i wyniki.
LONG TERM (kampania 3-letnia) np.: 2021, 2022, 2023 albo 2020, 2022, 2023 – nie muszą być 3 lata z rzędu. Okres rozpoczęcia działań może być wcześniejszy natomiast obligatoryjne jest, aby przedstawione były łącznie trzy lata oraz wskazane zostały wyniki z ostatniego roku kwalifikacyjnego danej edycji konkursu.
ZGŁASZANIE DO RÓŻNYCH KATEGORII tej samej kampanii
NON PROFIT, PUBLIC & POLITICAL SERVICE – nie może zostać zgłoszona do innej kategorii
LAUNCH lub RELAUNCH & DEFEND – może być zgłoszone jeszcze tylko do KATEGORII SPECJALNEJ
MARKETING & BUSINESS SOLUTIONS (MBS) – rozwiązania marketingowe mogą być zgłoszone jedynie do tej kategorii. Jeśli rozwiązaniu biznesowemu towarzyszyła komunikacja, może ona być zgłoszona w innej, odpowiedniej dla danej branży kategorii konkursowej.
FORMULARZ
Kategoriom E-COMMERCE & OMNICHANNEL, MBS, LONG TERM oraz NON PROFIT, PUBLIC & POLITICAL SERVICE dedykowane są oddzielne formularze
OPŁATY
Zgłoszenia do kategorii NON PROFIT, PUBLIC & POLITICAL SERVICE podlegają innym zasadom opłat.