O KOMITECIE
Komitet tworzą przedstawiciele agencji oraz marketerów. Jest on ciałem decyzyjnym we wszystkich kwestiach regulaminowych, porządkowych, spornych, na każdym etapie organizacji i przebiegu konkursu. Odpowiada za rozwój Effie w Polsce, dynamicznie reaguje na zmiany oraz trendy rynkowe. Członkowie Komitetu nie mogą być w danym roku powołani do składu Jury Effie.
Marketing Director CEE Beverages & Head of Marketing Services, Grupa Maspex
Absolwentka Wydziału Zarządzania AGH, pracownik naukowy i trenerka z zakresu zarządzania personelem i komunikacji, prelegentka, arbiterka Komisji Etyki Reklamy. Dyrektorka Marketingu w Wawel S.A, Alma Delikatesy, Grupa Maspex. Z EFFIE jako jurorka związana od 2011r, jurorka Grand Jury Effie Awards Europe. Wraz z zespołem zdobywczyni kilkunastu statuetek EFFIE, dzięki czemu Grupa Maspex znalazła się w gronie Najbardziej Efektywnych Firm 20-lecia EFFIE Poland i dwukrotnie (2021, 2022) wygrała ranking na najbardziej efektywną firmę roku.
Partner, One Eleven
Partner w pracowni koncepcyjnej One Eleven. Zajmuje się strategiami marketingowymi i innowacjami. Wcześniej był Chief Strategic Officerem i Vice Prezesem Grupy Saatchi & Saatchi w Polsce oraz działał w strukturach globalnych w EMEA. Poza projektami komercyjnymi, aktywnie działa na rzecz branży marketingowej i angażuje się w projekty społeczne. Wielokrotny juror i laureat Effie, obecnie członek Komitetu Organizacyjnego Effie i Członek Rady Edukacyjnej SAR. Uczy i wykłada.
Jak o sobie mówi “jedyną stałą w jego życiu jest ciągła szybka zmiana, za którą ledwo nadąża”.
Group CEO, McCANN Poland
Posiada ponad 25 letnie doświadczenie w biznesie, marketingu i reklamie. Jeden z czołowych przedstawicieli branży. Od 2013 roku Group CEO McCANN Poland, która zdobyła tytuł Agencji Kreatywnej Roku na Effie Awards Poland w 2021. W 2023 roku McCANN Poland zajęła pierwszą pozycje w globalnym rankingu Cannes Lions for Good po zdobyciu 9 Lwów w tym Titanium oraz Grand Prix za platformę „Gdzie Zamieszkać” dla Mastercard. Grupy Marketingowe przez niego prowadzone czterokrotnie otrzymywały tytuł „Grupa Reklamowa Roku” przyznawany przez Media Marketing Polska. W latach 2012-2016 Przewodniczący Rady Nadzorczej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. W 2021-2022 pełnił rolę przewodniczącego YPO Gold Poland. Często jest zapraszany przez media aby udzielić wypowiedzi na temat nowych technologii, projektowania komunikacji, trendów biznesowych oraz reklamy. Od 2014 jest aktywnym Mentorem w programie Mentors4Starters.
Dyrektorka marketingu B2C, Grupa Pracuj S.A.
Od 17 lat z powodzeniem realizuje strategie komunikacyjne zarówno w biznesie i organizacjach non-profit. Prowadzi zespół odpowiadający kompleksowo za działania promocyjne i wizerunkowe marki Pracuj.pl skierowane do kandydatów, w tym platformy komunikacyjne: „W środowisku Pracuj.pl” (Brązowe Effie w kategorii „Usługi”) oraz „Szef i reszta” (Srebrne Effie w kategorii „Usługi”), kampanie digital, kampanie content marketingowe i działania PR, wielokrotnie nagradzane w konkursie Złotych Spinaczy ( 5 nagród w 2022 roku, w tym Złoty Spinacz za launch serwisu the:protocol, z ofertami dla specjalistów IT).
Trzykrotnie jurorka konkursu Effie. Autorka artykułów i komentarzy dotyczących rynku pracy i rekrutacji w Polsce, jedna z inicjatorek Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji. W latach 2004 – 2008 odpowiadała za działania PR polskiego oddziału SOS Wiosek Dziecięcych, jednej z największych organizacji pozarządowych na świecie.
COO, numbers & intuition
od ponad półtorej dekady współtworzy rynek usług digital w Polsce. Realizowała działania performance dla wiodących e-commerce na rynkach polskim i międzynarodowych. Z doświadczeniem w obszarze performance i afiliacji [Novem], kreowania i rozwijania produktów cyfrowych [Grupa Interia.pl] oraz zarządzania agencją performance marketingu jako V-ce Prezes [Semahead]. W ciągu ostatniego roku zdecydowała się porzucić korporacyjne struktury, aby swobodnie wdrażać swoje autorskie podejście biznesowe w usługach digital z wykorzystaniem narzędzi do kreowania innowacji – w agencji numbers & intuition, której jest współzałożycielką i Dyrektor Operacyjną. 2-krotna jurorka konkursu Effie Polska, posiadaczka certyfikatu Strategy & Planning Digital Marketing Institute oraz DIMAQ Professional. Entuzjastka podejścia klientocentrycznego oraz rozwijania biznesu za pomocą narzędzi service design.
General Manager, Publicis Worldwide i ARC
Związana z branżą komunikacyjną od ponad 20 lat. Entuzjastka efektywności po stronie wewnętrznych procesów w organizacji przyspieszających przepływ wiedzy, wspierających samozarządzające się, zwinne i proaktywne zespoły, kreatywnie rozwiązujące problemy i elastyczne kompetencyjnie, jak i rozwiązań z pogranicza kreacji i technologii wykazujących realny wpływ na wzrost biznesu klientów, potwierdzony zdobyciem wraz z zespołem licznych statuetek EFFIE i wyróżnień dla agencji. Należy do ekskluzywnej grupy Publicis Groupe CEE Lioness – skupiającej Liderki pełniące w regionie role istotne dla rozwoju biznesu. W ostatnim czasie zarządzana przez nią agencja otrzymała dwa tytuły w rankingu MMP i zdobyła nagrody na wielu liczących się festiwalach: Cannes Lions, Golden Drum, Eurobest, Cresta, Caples, LIA, Gerety, INMA, M&M, MIXX Awards Europe, AdAge, MIXX, 4 x podium w EFFIE, KTR, Innovation, Golden Arrow, Kreatura i Złote Spinacze. Była jurorką w Innovation oraz dwukrotnie w MIXX. Jest Partnerką Kompetencyjną Klubu Innowatorów Dziecięcych Szpitali – Fundacji K.I.D.S. W przeszłości doradzała Fundacji Liderek Biznesu. Jest absolwentką SGH i Postgraduate Diploma in Digital Business na Columbia Business School Executive Education & MIT Sloan.
Managing Partner, Synergion
Ekspert strategii marketingowej, badań rynku i komunikacji, popularyzator myślenia strategicznego w biznesie. Prowadził pierwszy w Polsce dział Research Consulting w firmie badawczej (Grupa IQS), specjalizujący się w doradztwie strategicznym opartym na wiedzy. Pracował także w ARC, Y&R, BAV Consulting. Od dziesięciu lat prowadzi pracownię badań i rozwiązań strategicznych Synergion, od trzech lat także agencję komunikacyjną Simply By, która za swoją pierwszą kampanię otrzymała nagrodę EFFIE. W latach 2008-2012 oraz od 2014 do 2018 Członek Zarządu PTBRiO. Członek Polskiego Klubu Brandingu. Wykładowca Szkoły Strategii Marki SAR oraz Szkoły Consumer Intelligence PTBRiO. Od 2008 roku współtwórca formularzy zgłoszeniowych EFFIE, juror EFFIE, trener jurorów w konkursie EFFIE.
General Manager, Starcom
Od 20 lat z sukcesem zaangażowana w rozwój branży reklamowej w Polsce i na świecie. Członkini Komitetu Effie Awards Polska od 2019 roku, wielokrotna jurorka w konkursach Media Trendy, Effie Awards, Festival of Media.
Od 2004 roku związana z Grupą Publicis i Starcom, a od 2013, już jako Dyrektor Generalna Starcom, odpowiedzialna za sukces największej na polskim rynku agencji mediowej, wielokrotnie uhonorowanej tytułem Agencji Roku MMP i Sukcesu Roku wg. Press, konkursach branżowych tj. Effie, Innovation, czy Mixx Awards oraz najwyżej klasyfikowanej polskiej agencji w międzynarodowych rankingach RECMA i WARC.
Swoim działaniem od lat skutecznie udowadnia, że przemyślana i skuteczna strategia komunikacji marketingowej jest jedną z głównych składowych budujących sukcesy biznesowe marek i ich portfolio produktowych. Wierzy, że siłą agencji są ludzie, tworzący skuteczny i zdeterminowany na efekt zespół, w sposób partnerski współpracujący z klientami. Wśród marketerów i konkurentów ceni konsekwencje w działaniu, odwagę i innowacyjność, choć tę ostatnią zawsze w służbie rezultatów biznesowych. Ukończyła socjologię na Uniwersytecie Warszawskim.
V-ce President, COO & Partner, 180heartbeats + Jung v Matt
Od 25 lat związana z reklamą i marketingiem. Prowadzone przez nią zespoły zdobyły ponad 60 nagród i wyróżnień w konkursach branżowych w Polsce, m.in. Agencja Roku KTR, Grand Prix EFFIE oraz na świecie, Cannes Lions, Golden Drum, One Show, D&AD i wiele innych. Dwukrotna członkini komitetu EFFIE oraz jurorka EFFIE w różnych kategoriach. Doświadczenie marketingowe dla większości kategorii biznesowych zdobywała w Leo Burnett, Saatchi&Saatchi oraz J. Walter Thompson. Od 9 lat związana ze 180heartbeats + Jung v Matt.
Chief Strategy & Innovation Officer, DDB Warszawa
Od 2016 łączy perspektywę stratega z innowacyjnym podejściem do biznesu. Od 2023 wdraża rozwiązania, których celem jest zwiększenie efektywności pracy (między innymi wykorzystując odpowiedzialnie narzędzia AI) oraz tworzenie kampanii, które będą wpisywały się w kulturę i ją współtworzyły. Współautorka wielu nagród, m.in.: Cannes Lions, EFFIE, Facebook Awards, KTR. Kilkukrotnie była jurorką Effie, w 2021 Euro Effie. W 2023 została członkiem komitetu Euro Effie (Effie Europe Steering Committee Member) i będzie pełnić tę funkcję przez kolejne 2 lata. Pracowała dla takich marek jak: McDonald’s, Philips, Mars(pet food), Coca-Cola. Doktor nauk społecznych w zakresie psychologii. Po pracy lubi siedzieć w siodle.
Managing Director, OMD
Data-Driven Marketing Maven. Z branżą mediową i komunikacyjną związana od blisko 2 dekad. W 2023 r. stanęła na czele zintegrowanej OMD Group, najczęściej nagradzanej agencji mediowej w Polsce. W latach 2018-2023 zarządzała należącą do OMD Group, agencją badawczą Annalect, odpowiadając za realizację projektów oraz rozwój narzędzi z obszarów data science oraz business intelligence. Promotorka partnerskiego modelu kooperacji z markami, w którym agencja, robiąc krok więcej na każdym etapie współpracy, buduje sukces biznesowy i marketingowy swoich klientów. Swoje doświadczenie mediowe i strategiczne budowała pracując m.in. dla: UPC, McDonald’s, Warner Bros., Strauss Cafe, Heinz, Perffeti van Mele.
CEO, EssenceMediacom Warszawa
CEO agencji mediowej znajdującej się w TOP3 domów mediowych w Polsce. W EssenceMediacom od 18 lat, w przeszłości odpowiedzialna za współpracę z czołowymi klientami agencji (Danone Group, Mars Wrigley, The Coca-Cola Company, Procter & Gamble, GSK), oraz za strategię i rozwój produktu. Pasjonuje się obalaniem mitów na temat tego, co działa, a co tylko nam się wydaje, że działa w mediach. Wcześniej 5 lat doświadczenia w Havas Media. Ukończyła Szkołę Główną Handlową. Pielęgnuje w sobie ciekawość, pewnie dlatego gra w brydża sportowego, gdzie każde rozdanie niesie ze sobą inne wyzwania.
Partner, Business and Profits, Altavia Kamikaze + K2
Współautor dziesiątek kampanii nagradzanych Effie. 25 lat doświadczenia w komunikacji i marketingu, od 15 lat – w mediach i marketingu internetowym, m.in. jako Dyrektor Strategiczny DDB Warszawa, Dyrektor Zarządzający Tribal DDB, zastępca Dyrektora Generalnego Grupy naTemat, Dyrektor Marketingu i Strategii Marki Gazeta.pl. Pracował m.in. dla takich klientów i marek jak: McDonald’s, Unilever, Allegro, Orange, Tyskie, Jack Daniel’s, PKO BP, Ekstraklasa SA, BNP Paribas, Netflix, Google, Samsung, Carrefour, Pepsi. W Gazeta.pl współautor kampanii „Ostatni Twój Weekend”, najczęściej nagradzanej w historii polskiej reklamy (m.in. Grand Prix i Titanium Lion w Cannes). Wielokrotny juror konkursów Effie, Innovation i mentor na meetupach Startupowych. Od maja 2020 Dyrektor Zarządzający agencji K2 Create, która we wrześniu 2023 roku stała się częścią grupy Altavia Kamikaze + K2.
Chief Strategy Officer, Ogilvy
25 lat doświadczenia w marketingu, od 2010 roku Dyrektorka Strategii Ogilvy Polska. Uczestniczyła w opracowaniu szeregu kampanii dla największych polskich i międzynarodowych marek. Specjalizuje się w opracowywaniu platform komunikacyjnych oraz zintegrowanych planów marketingowych.
CEO, Group One Media
W branży mediowej od ponad 15 lat. Jako CEO Group One Media odpowiada za strategię rozwoju 7 spółek z obszaru media, ecommerce, technologia oraz content (Grow Now, Labcon, Mediaplus, RL Media, Salestube, Technest oraz Value Media). Czterokrotnie nominowany do tytułu Ad Wo/MAN Roku magazynu Press. Juror w najważniejszych branżowych konkursach (Effie, MIXX Awards). Prywatnie szczęśliwy tata dwójki dzieci, zaangażowany charytatywnie aktywista, pasjonat polityki i podróżowania po najgorętszych częściach świata.