RAPORT IPSOS 2022
Przedstawiamy raport dotyczący zgłoszeń z 2022 roku, przygotowany przez instytut badawczy Ipsos Polska. Ipsos przeanalizował i porównał zgłoszenia zarówno w kategoriach Industry, jak i Specjalnych (z wyjątkiem Commerce, Long Term oraz Marketing & Business Solutions).
Oto parę wniosków płynących z opracowania:
- struktura priorytetów kampanii obejmująca cele komunikacyjne i marketingowe daje większe szanse na zdobycie nagrody;
- w malejącej branży aż 36% zgłoszeń zostało nagrodzonych Effie, w stabilnej – 22%, rosnącej – 28%;
- 15 – tyle średnio kanałów wykorzystywały nagrodzone kampanie.
Co jeszcze wynika z raportu? Co łączy zwycięzców? Jakie kluczowe wyzwania stały przez Zgłaszającymi? Czy strategia uwzględniania w komunikacji znanej twarzy jest skuteczna? Jakie są czynniki wpływające na efektywność kampanii?