• EFFIE POLAND
    • O konkursie
    • Logotypy Effie
    • Galeria zdjęć
    • Społeczna odpowiedzialność
  • EDYCJA 2025
    • Kategorie konkursowe
    • Jak zgłaszać do Effie
    • Komitet 2025
  • NAGRODZENI
    • Case Library
    • Nagrodzeni 2024
    • Rankingi 2024
    • Rankingi 25-lecie
    • Archiwum
  • INSIGHTS
    • Case Studies
    • #slajdynamiareeffie
    • #kreatywnoscsprzedaje
    • #thebestofeffie
    • #opiniejuroraeffie
    • Ipsos dla Effie
    • Adform Carbon Index
  • NEWS
  • PARTNERZY
  • KONTAKT
JAK ZGŁASZAĆ DO EFFIE
  • EFFIE POLAND
    • O konkursie
    • Logotypy Effie
    • Galeria zdjęć
    • Społeczna odpowiedzialność
  • EDYCJA 2025
    • Kategorie konkursowe
    • Jak zgłaszać do Effie
    • Komitet 2025
  • NAGRODZENI
    • Case Library
    • Nagrodzeni 2024
    • Rankingi 2024
    • Rankingi 25-lecie
    • Archiwum
  • INSIGHTS
    • Case Studies
    • #slajdynamiareeffie
    • #kreatywnoscsprzedaje
    • #thebestofeffie
    • #opiniejuroraeffie
    • Ipsos dla Effie
    • Adform Carbon Index
  • NEWS
  • PARTNERZY
  • KONTAKT

SREBRO 2022 LISEK.APP – RETAIL KONCEPT 21 WIEKU

TYTUŁ KAMPANII: LISEK.APP – Retail koncept 21 wieku
KATEGORIA: Marketing & Business Solutions
NAGRODA: Srebro 2022
PRODUKT: LISEK.APP
LIDER: LISEK.APP
WSPÓŁZGŁASZAJĄCY: Huta 19 im. Joachima Fersengelda

PEŁNE ZGŁOSZENIE – LISEK.APP – RETAIL KONCEPT 21 WIEKU – PDF

PODSUMOWANIE

Lisek.App to nowy gatunek sklepu który dostarcza zakupy nawet w 10 minut. Usługa rewolucjonizuje doświadczenie zakupowe konsumenta i możliwości komunikacji marketera. Lisek jest pionierem i liderem kategorii zakupów błyskawicznych w Polsce. Aktualnie dociera do ponad 3,5 miliona Polaków działając w 9 miastach Polski. Aplikację Liska pobrało do tej pory ponad 600 000 Polaków.

Jest marzec roku 2021. Branża q-commerce (zakupy błyskawiczne) raczkuje. Znani na rynku gracze online albo skupiają się na misjach zaopatrzeniowych, które mają zastąpić wizyty w supermarketach (Frisco.pl, Carrefour, Auchandirect), albo próbują współpracować z dużymi sieciami w celu rozwiązania problemów z dostawą (everli by Szopi, Glovo). Na świecie branża zakupów błyskawicznych staje się gorącym tematem. Lisek.App po zakończeniu prawie 2-letniej fazy testów i rocznej przerwie staje ponownie na nogi. Firma ma za sobą doświadczenie pioniera usługi w Polsce, ale będzie działać w coraz bardzo konkurencyjnym środowisku. Żeby zostać liderem branży firma będzie musiała zadbać o szybkość ekspansji i szybkość pozyskiwania klientów.

Wyzwanie: zostać liderem kategorii Q-commerce (błyskawiczne zakupy) w Polsce. Żeby podołać temu wyzwaniu musiano przede wszystkim: – szybko zbudować sieć darkstores (małych magazynów w różnych dzielnicach miast), która pozwoliłaby dostarczać błyskawiczne zakupy do mieszkańców Warszawy, a później kolejnych miast – zrekrutować kurierów, którzy z magazynów będą dowozić zakupy – pozyskać klientów, którzy pobiorą aplikację i przekonać ich do zakupów z dostawą w kilkanaście minut – przygotować aplikację, która będzie spełniać rolę sklepu w telefonie dla klienta, równocześnie zarządzając kurierami i stanami magazynowymi – zbudować stabilny łańcuch dostaw pozwalający naszym klientom korzystać z bogatej oferty produktów – przygotować ofertę asortymentu, która pozwoli stworzyć nową misję zakupową – zakupy większe od tych w sklepie za rogiem, a mniejsze od zakupów na cały tydzień – stale usprawniać działanie firmy przy bardzo dużym wzroście tak by wraz ze skalą usługa działała lepiej, a nowi klienci nie czuli się rozczarowani.

Od 1 maja 2021 roku do 1 marca 2021 roku aplikacja Liska została pobrana 535 560 razy. Pobrało ją 462 000 użytkowników telefonów z systemem Android oraz 73 560 użytkowników telefonów z systemem iOS. 50 000 nowych klientów Liska do końca pierwszego kwartału 2022.

KREACJA

Twoja przeglądarka nie obsługuje video
https://sar.org.pl/

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

Design&Code: dys.studio