LISEK.APP – RETAIL KONCEPT 21 WIEKU
TYTUŁ KAMPANII: LISEK.APP – Retail koncept 21 wieku
KATEGORIA: Marketing & Business Solutions
NAGRODA: Srebro 2022
PRODUKT: LISEK.APP
LIDER: LISEK.APP
WSPÓŁZGŁASZAJĄCY: Huta 19 im. Joachima Fersengelda
ZGŁASZAJĄCY O KAMPANII
Lisek.App to nowy gatunek sklepu który dostarcza zakupy nawet w 10 minut. Usługa rewolucjonizuje doświadczenie zakupowe konsumenta i możliwości komunikacji marketera. Lisek jest pionierem i liderem kategorii zakupów błyskawicznych w Polsce. Aktualnie dociera do ponad 3,5 miliona Polaków działając w 9 miastach Polski. Aplikację Liska pobrało do tej pory ponad 600 000 Polaków.
KONTEKST RYNKOWY I POZYCJA WYJŚCIOWA
Jest marzec roku 2021. Branża q-commerce (zakupy błyskawiczne) raczkuje. Znani na rynku gracze online albo skupiają się na misjach zaopatrzeniowych, które mają zastąpić wizyty w supermarketach (Frisco.pl, Carrefour, Auchandirect), albo próbują współpracować z dużymi sieciami w celu rozwiązania problemów z dostawą (everli by Szopi, Glovo). Na świecie branża zakupów błyskawicznych staje się gorącym tematem. Lisek.App po zakończeniu prawie 2-letniej fazy testów i rocznej przerwie staje ponownie na nogi. Firma ma za sobą doświadczenie pioniera usługi w Polsce, ale będzie działać w coraz bardzo konkurencyjnym środowisku. Żeby zostać liderem branży firma będzie musiała zadbać o szybkość ekspansji i szybkość pozyskiwania klientów.
WYZWANIE BIZNESOWE
Wyzwanie: zostać liderem kategorii Q-commerce (błyskawiczne zakupy) w Polsce. Żeby podołać temu wyzwaniu musiano przede wszystkim: – szybko zbudować sieć darkstores (małych magazynów w różnych dzielnicach miast), która pozwoliłaby dostarczać błyskawiczne zakupy do mieszkańców Warszawy, a później kolejnych miast – zrekrutować kurierów, którzy z magazynów będą dowozić zakupy – pozyskać klientów, którzy pobiorą aplikację i przekonać ich do zakupów z dostawą w kilkanaście minut – przygotować aplikację, która będzie spełniać rolę sklepu w telefonie dla klienta, równocześnie zarządzając kurierami i stanami magazynowymi – zbudować stabilny łańcuch dostaw pozwalający naszym klientom korzystać z bogatej oferty produktów – przygotować ofertę asortymentu, która pozwoli stworzyć nową misję zakupową – zakupy większe od tych w sklepie za rogiem, a mniejsze od zakupów na cały tydzień – stale usprawniać działanie firmy przy bardzo dużym wzroście tak by wraz ze skalą usługa działała lepiej, a nowi klienci nie czuli się rozczarowani.
WYNIKI
Od 1 maja 2021 roku do 1 marca 2021 roku aplikacja Liska została pobrana 535 560 razy. Pobrało ją 462 000 użytkowników telefonów z systemem Android oraz 73 560 użytkowników telefonów z systemem iOS. 50 000 nowych klientów Liska do końca pierwszego kwartału 2022.
PEŁNE ZGŁOSZENIE – LISEK.APP – RETAIL KONCEPT 21 WIEKU – PDF