Adform Carbon Index
Adform i Effie Awards Poland rozpoczynają wspólny cykl „Adform Carbon Index”. Cykl ma na celu prezentację wskaźnika informującego o emisyjności kampanii programmatic w Polsce, a także sposobów redukcji CO2.
„Celem mierzenia emisyjności kampanii jest zrozumienie jej wpływu na środowisko i znalezienie sposobów na redukcję tego wpływu, np. poprzez optymalizację procesów, korzystanie z odnawialnych źródeł energii czy wdrażanie bardziej efektywnych technologii. Zmniejszenie emisyjności kampanii staje się coraz ważniejsze dla firm, które dążą do zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności ekologicznej.” – powiedział Bartek Malinowski, Regional President CEE, MEA & APAC, Adform.
Adform podjęło zdecydowane działania w zakresie zużycia CO2/kWh w swoich centrach danych. 97% zużywanej energii pochodzi z odnawialnych źródeł, w tym 100% dla centrów danych w Europie. Firma inwestuje też w redukcję emisji dwutlenku węgla z energii elektrycznej wykorzystywanej przez klientów na ich platformach. Idąc o krok dalej, chce wpłynąć na swoich klientów prezentując 5 wskazówek dotyczących zrównoważonego działania w zakresie kampanii digital. Mierzenie śladu węglowego kampanii digital jest punktem odniesienia dla organizacji już dziś monitorujących emisyjność kampanii oraz bazą wiedzy dla marketerów rozważających taki monitoring.
Każde, nawet najmniejsze działanie, zmierzające do ograniczenia śladu węglowego, jest bardzo istotne. Poznanianie źródeł jego emisji, jest natomiast kluczowe dla podejmowania skutecznych działań na rzecz ochrony klimatu. Działania jakie Adform prowadzi pokazują, że redukcja dwutlenku węgla w ramach prowadzonych kampanii jest możliwa dzięki odpowiedzialnemu zarządzaniu nimi, a cykl który otwiera wraz z Effie Awards Poland ma na celu prezentację prowadzonych pomiarów oraz wskazanie na możliwości ograniczani emisji.