Storytel – Random
TYTUŁ KAMPANII: Random
KATEGORIA: Branded Content
NAGRODA: Złoto 2021
PRODUKT: Storytel
LIDER: Storytel
WSPÓŁZGŁASZAJĄCY: McCANN Poland
KLIENT: Storytel
ZGŁASZAJĄCY O KAMPANII
Jak zachęcić młodych do słuchania audiobooków? Najważniejszy jest jakościowy kontent, napisany ich językiem i poruszający tematy im bliskie. Stąd nawiązanie do pandemii, która obróciła ich życie o 180 stopni i mocno ograniczyła ich swobody. Następnie ważna jest forma – krótka, zwięzła, atrakcyjna wizualnie. Dlatego powstał „Random”, czyli pierwszy polski serial łączący słuchowisko i film, napisany językiem młodych. Kampania nie tylko zawojowała internet, ale przyczyniła się także do znacznego zwiększenia bazy klientów, którzy zostali z nami na dłużej.
WYZWANIE
Pandemia okazała się trudnym czasem dla audiobooków – spadła mobilność społeczna, czyli ilość okazji sprzyjających słuchaniu. Storytel potrzebował oryginalnej produkcji, atrakcyjnego contentu, który przyciągnąłby nowych użytkowników, po pierwsze z niedoreprezentowanej, a przyszłościowej grupy młodych słuchaczy. Contentu, który nie tylko pomoże w akwizycji, ale i będzie na tyle atrakcyjny, by zawalczyć z drugim wyzwaniem biznesowym – niską konwersją, wynoszącą zaledwie 30,5%.
STRATEGIA
Kontent to klucz do ich serc – po pierwsze jego treść, mówiąca o tym co dzieje się tu i teraz, o problemach, którymi żyją. Po drugie forma – jak najbliższa ich ukochanym mediom społecznościowym: krótka, zwięzła, najlepiej oczywiście wideo. Tak powstał pomysł pierwszego serialu, łączącego słuchowisko z contentem wideo na YouTube i opowiadającego o budowaniu relacji „w czasach zarazy”.
REALIZACJA
„Random” to serial łączący słuchowisko i film, napisany językiem młodych. To opowieść o relacji dwojga użytkowników fikcyjnej aplikacji w czasie pandemii. Całą historię opowiedzieliśmy na YT i w Storytel, płynnie przenosząc akcję pomiędzy wideo a słuchowiskiem. W dniu premiery wypuściliśmy 2 odcinki wideo „Random stories”, które wprowadzają w świat słuchowiska, a finał historii opublikowaliśmy znów jako wideo na YT. Ponadto powstał teledysk na podstawie piosenki „Zabierz tę miłość” słuchowiska.
WYNIKI
Udało się stworzyć niezwykle atrakcyjny kontent. Słuchowisko „Random” okazało się najlepiej słuchaną produkcją Storytel, generując aż 12 572 zapisów na półkę w trakcie kampanii. Ponadto kontent wideo rozszedł się organicznie, obniżając CPI na YouTube o 49%. Co więcej, atrakcyjny kontent przełożył się na wyniki biznesowe, przynosząc wzrost i liczby nowych użytkowników o blisko 70% oraz zwiększając konwersję w trakcie kampanii z 30,5% na 46,7%.
ZDANIEM JURY
- Bardzo dobrze napisane, spójne zgłoszenie, w którym jedno wynika z drugiego – od dobrego opisania sytuacji i problemu, przez trafny insight, kreatywną i zrealizowaną na wysokim poziomie realizacyjnym odpowiedź na niego, po dobre wyniki.
- Bardzo dobre i innowacyjne zgłoszenie, w którym działania wydają się być dobrze przemyślane i zaprogramowane. Insight dobrze identyfikuje napięcia w grupie docelowej, rozwiązanie wpisuje się w jej potrzeby i nawyki.
- Jedno z lepiej napisanych zgłoszeń, bardzo detaliczne dane, świetnie przemyślana realizacja na wielu touchpoint’ach.
- Bardzo precyzyjnie i czytelnie napisane zgłoszenie. Jasno opisane wyniki. Bardzo dobra skuteczność kosztowa. Wysoka jakość stworzonego contentu. Bardzo mocny insight i świetna, konsekwentna egzekucja, kampania jest innowacyjna i wiarygodna.
- Znakomity przykład promocji contentu. Znakomity pomysł, spójne działania, niesamowita jakość materiałów.
PEŁNE ZGŁOSZENIE – STORYTEL – RANDOM – PDF