• EFFIE POLAND
    • O konkursie
    • Logotypy Effie
    • Galeria zdjęć
    • Społeczna odpowiedzialność
  • EDYCJA 2025
    • Kategorie konkursowe
    • Jak zgłaszać do Effie
    • Komitet 2025
  • NAGRODZENI
    • Case Library
    • Nagrodzeni 2024
    • Rankingi 2024
    • Rankingi 25-lecie
    • Archiwum
  • INSIGHTS
    • Case Studies
    • #slajdynamiareeffie
    • #kreatywnoscsprzedaje
    • #thebestofeffie
    • #opiniejuroraeffie
    • Ipsos dla Effie
    • Adform Carbon Index
  • NEWS
  • PARTNERZY
  • KONTAKT
JAK ZGŁASZAĆ DO EFFIE
  • EFFIE POLAND
    • O konkursie
    • Logotypy Effie
    • Galeria zdjęć
    • Społeczna odpowiedzialność
  • EDYCJA 2025
    • Kategorie konkursowe
    • Jak zgłaszać do Effie
    • Komitet 2025
  • NAGRODZENI
    • Case Library
    • Nagrodzeni 2024
    • Rankingi 2024
    • Rankingi 25-lecie
    • Archiwum
  • INSIGHTS
    • Case Studies
    • #slajdynamiareeffie
    • #kreatywnoscsprzedaje
    • #thebestofeffie
    • #opiniejuroraeffie
    • Ipsos dla Effie
    • Adform Carbon Index
  • NEWS
  • PARTNERZY
  • KONTAKT

ZŁOTO 2023 Pantene

TYTUŁ KAMPANII: Trzeba mieć siłę, żeby być innym
KATEGORIA: Beauty & Care
NAGRODA: Złoto 2023
PRODUKT: Pantene
LIDER 1: GREY
LIDER 2: EssenceMediacom
KLIENT: Procter & Gamble

PEŁNE ZGŁOSZENIE – PANTENE. TRZEBA MIEĆ SIŁĘ, ŻEBY BYĆ INNYM- PDF

Zgłaszający wyraził zgodę na udostepnienie zmodyfikowanej wersji formularza.

PODSUMOWANIE

Kampania „Trzeba mieć siłę, żeby być innym” z Michałem Szpakiem stanowiła przełomowy krok w historii marki Pantene. By zahamować spadki udziałów i móc korzystać w pełni z tendencji wzrostowej w kategorii, marka postanowiła się odmłodzić. Zrobiła to przyjmując liderską strategię, opartą na megatrendzie autentyczności – kluczowym dla młodej grupy, a niewykorzystanym do tej pory w kategorii. Rozpoczęła masową dyskusję o standardach urody i związanych z nimi problemach społecznych. Uniknęła tym samym „wyścigu na naturalność”, który próbowali narzucić nowi gracze w kategorii, ostatnio w największym stopniu odpowiedzialni za jej wzrost.

Wyzwaniem stało się odbudowanie relewantności Pantene w oczach młodej grupy, by zatrzymać spadek i umożliwić wzrost.

Postawiono na megatrend autentyczności, dotąd niewykorzystywanego w kategorii, a kluczowy dla odbiorców produktu. Marka wierzy w wolność każdego do wyrażania swojej tożsamości i każdego w tym wspiera. „Trzeba mieć siłę, żeby być innym. Ale warto.”

Zaproszono do kampanii Michała Szpaka, a następnie dołączyły do niego kolejne ambasadorki, co umożliwiło prowadzenie, w autentyczny sposób masowej dyskusji w mediach, o standardach urody oraz związanych z nimi społecznych problemach.

Wartościowy udział stabilizowano na poziomie 6%, sprzedaż wzrosła o 11%.
Ustabilizowanie udziału wartościowego i wzrost sprzedaży. Wzrost penetracji marki wśród K16-39 i zwiększenie całościowej bazy użytkowniczek 16-59. Wzrost equity marki w grupie K16-39.

  • Dobrze nakreślony kontekst rynkowy, cele adresujące wyzwanie, zrozumiała grupa docelowa i dobrze przedstawione wyniki.
  • Jasno przedstawione trendy w kategorii i sytuacja marki na ich tle oraz wynikające z tego wyzwanie.
  • Idea wsparcia wyrażania siebie wypływa z insightu i trafnie odpowiada na postawione wyzwanie.
  • Bardzo dokładnie zdefiniowane do kogo marka chce trafić i co zmienić w zachowaniu, co zostało przekute w odważną i skuteczną kreację.
  • Bardzo spójny, logiczny i konsekwentnie napisane zgłoszenie – dobrze nakreślony kontekst rynkowy, cele adresujące wyzwanie, zrozumiała grupa docelowa i dobrze przedstawione wyniki.
  • Bardzo dobrze wytłumaczony kontekst, wyzwania. Idea kreatywna bardzo ciekawa i realizacja na najwyższym poziomie. Spójność insightu i realizacji. Cel: „utrzymanie udziałów rynkowych” – był wyzwaniem w sytuacji marki.

KREACJA

Twoja przeglądarka nie obsługuje video
https://sar.org.pl/

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

Design&Code: dys.studio