ZŁOTO 2023 Pantene
TYTUŁ KAMPANII: Trzeba mieć siłę, żeby być innym
KATEGORIA: Beauty & Care
NAGRODA: Złoto 2023
PRODUKT: Pantene
LIDER 1: GREY
LIDER 2: EssenceMediacom
KLIENT: Procter & Gamble
PEŁNE ZGŁOSZENIE – PANTENE. TRZEBA MIEĆ SIŁĘ, ŻEBY BYĆ INNYM- PDF
Zgłaszający wyraził zgodę na udostepnienie zmodyfikowanej wersji formularza.
PODSUMOWANIE
Kampania „Trzeba mieć siłę, żeby być innym” z Michałem Szpakiem stanowiła przełomowy krok w historii marki Pantene. By zahamować spadki udziałów i móc korzystać w pełni z tendencji wzrostowej w kategorii, marka postanowiła się odmłodzić. Zrobiła to przyjmując liderską strategię, opartą na megatrendzie autentyczności – kluczowym dla młodej grupy, a niewykorzystanym do tej pory w kategorii. Rozpoczęła masową dyskusję o standardach urody i związanych z nimi problemach społecznych. Uniknęła tym samym „wyścigu na naturalność”, który próbowali narzucić nowi gracze w kategorii, ostatnio w największym stopniu odpowiedzialni za jej wzrost.
Wyzwaniem stało się odbudowanie relewantności Pantene w oczach młodej grupy, by zatrzymać spadek i umożliwić wzrost.
Postawiono na megatrend autentyczności, dotąd niewykorzystywanego w kategorii, a kluczowy dla odbiorców produktu. Marka wierzy w wolność każdego do wyrażania swojej tożsamości i każdego w tym wspiera. „Trzeba mieć siłę, żeby być innym. Ale warto.”
Zaproszono do kampanii Michała Szpaka, a następnie dołączyły do niego kolejne ambasadorki, co umożliwiło prowadzenie, w autentyczny sposób masowej dyskusji w mediach, o standardach urody oraz związanych z nimi społecznych problemach.
Wartościowy udział stabilizowano na poziomie 6%, sprzedaż wzrosła o 11%.
Ustabilizowanie udziału wartościowego i wzrost sprzedaży. Wzrost penetracji marki wśród K16-39 i zwiększenie całościowej bazy użytkowniczek 16-59. Wzrost equity marki w grupie K16-39.
- Dobrze nakreślony kontekst rynkowy, cele adresujące wyzwanie, zrozumiała grupa docelowa i dobrze przedstawione wyniki.
- Jasno przedstawione trendy w kategorii i sytuacja marki na ich tle oraz wynikające z tego wyzwanie.
- Idea wsparcia wyrażania siebie wypływa z insightu i trafnie odpowiada na postawione wyzwanie.
- Bardzo dokładnie zdefiniowane do kogo marka chce trafić i co zmienić w zachowaniu, co zostało przekute w odważną i skuteczną kreację.
- Bardzo spójny, logiczny i konsekwentnie napisane zgłoszenie – dobrze nakreślony kontekst rynkowy, cele adresujące wyzwanie, zrozumiała grupa docelowa i dobrze przedstawione wyniki.
- Bardzo dobrze wytłumaczony kontekst, wyzwania. Idea kreatywna bardzo ciekawa i realizacja na najwyższym poziomie. Spójność insightu i realizacji. Cel: „utrzymanie udziałów rynkowych” – był wyzwaniem w sytuacji marki.