• EFFIE POLAND
    • O konkursie
    • Logotypy Effie
    • Galeria zdjęć
    • Społeczna odpowiedzialność
  • EDYCJA 2025
    • Kategorie konkursowe
    • Jak zgłaszać do Effie
    • Komitet 2025
  • NAGRODZENI
    • Case Library
    • Nagrodzeni 2024
    • Rankingi 2024
    • Rankingi 25-lecie
    • Archiwum
  • INSIGHTS
    • Case Studies
    • #slajdynamiareeffie
    • #kreatywnoscsprzedaje
    • #thebestofeffie
    • #opiniejuroraeffie
    • Ipsos dla Effie
    • Adform Carbon Index
  • NEWS
  • PARTNERZY
  • KONTAKT
JAK ZGŁASZAĆ DO EFFIE
  • EFFIE POLAND
    • O konkursie
    • Logotypy Effie
    • Galeria zdjęć
    • Społeczna odpowiedzialność
  • EDYCJA 2025
    • Kategorie konkursowe
    • Jak zgłaszać do Effie
    • Komitet 2025
  • NAGRODZENI
    • Case Library
    • Nagrodzeni 2024
    • Rankingi 2024
    • Rankingi 25-lecie
    • Archiwum
  • INSIGHTS
    • Case Studies
    • #slajdynamiareeffie
    • #kreatywnoscsprzedaje
    • #thebestofeffie
    • #opiniejuroraeffie
    • Ipsos dla Effie
    • Adform Carbon Index
  • NEWS
  • PARTNERZY
  • KONTAKT

NAGRODZENI EFFIE AWARDS POLAND 2024

NAGRODZENI 2024  RANKINGI 2024  RANKINGI 25-lecie

05.11.2024

Znamy zwycięzców jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland

Ponad 200 ekspertów i ekspertek z 14 grup jurorskich oceniało projekty zgłoszone w 27 kategoriach, pracując pod przewodnictwem Ewy Szmidt, Prezeski Empik. Jury wyróżniło nominacją 29 prac, przyznało 63 nagrody w tym 34 brązy,  25 sreber i 4 złota.

Ranking najwyżej ocenianych Marketerów/Marek prezentowany na Effie liczy się do nagrody Marketing Master jaką SAR wręczy w tym roku po raz pierwszy.

Według ekspertów Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR rynek reklamowy w Polsce odpowiada za co najmniej 3% PKB kraju, co pokazuje skalę działań marketingowych i komunikacyjnych w Polsce i wpływ środowiska komunikacji i branży kreatywnej na rozwój gospodarczy Polski. Konkurs Effie Awards to najważniejsze wydarzenie branżowe nagradzające najbardziej liczące się pod względem efektywności działań firmy, zarówno klientów, jak i agencje komunikacyjne dla nich pracujące. Śledząc pojawiające się nowe kategorie i zgłaszane do nich projekty można prognozować, w jakim kierunku ewoluuje komunikacja i jakie trendy mają na nią wpływ. W tym roku światowy trend wskazujący konieczność stosowania AI w komunikacji i biznesie znalazł swoje miejsce również w polskiej edycji konkursu w nowej kategorii, gdzie zgłaszano tego typu projekty.

Złote statuetki Effie Awards 2024 otrzymali autorzy kampanii i rozwiązań biznesowych:

  • w kategorii Brand Experience – Żabka. Żabu – Żabka, 180heartbeats + Jung von Matt;
  • w kategorii Long Term – Łomża. W swoim tempie – Van Pur, Brasil, EssenceMediacom;
  • w kategorii PR & Employer Branding – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Z dwóch stron muru – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Saatchi & Saatchi, MSL, Leo Burnett, Prodigious, Zenith;
  • w kategorii Smart Budget – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Z dwóch stron muru – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Saatchi & Saatchi, MSL, Leo Burnett, Prodigious, Zenith.

W tegorocznej edycji konkursu nie przyznano Grand Prix.

Na zakończenie Gali pokazano rankingi agencji komunikacyjnych i firm nagrodzonych w Effie.

Ranking 25-lecia konkursu Effie w Polsce:

  • Agencja 25-lecia – DDB Warszawa,
  • Agencja Mediowa 25-lecia – Starcom
  • Firma 25-lecia – ING Bank Śląski

Ranking 2024 r.:

  • Agencja 2024 r. – DDB Warszawa
  • Agencja Mediowa 2024 r. – Starcom
  • Firma 2024 r. – Grupa Maspex

Warto dodać, że od 2024 roku SAR honoruje najbardziej wszechstronnych marketerów wyznaczających standardy dla całej branży komunikacji marketingowej nagrodą Marketing Master. O miejscu w rankingu zadecyduje suma punktów z konkursów: KTR, Effie, oraz Innovation.

To kolejny bardzo ważny krok dla SAR i środowiska marketingowego w  budowaniu dialogu i rozwijaniu partnerstwa  agencji z marketerami. Ranking ocenia ich pod kątem osiągnięć w trzech kluczowych konkursach. Im więcej zwycięstw, tym wyższa pozycja. Dzięki takiemu podejściu wyróżniamy marketerów, którzy tworzą spójne i skuteczne kampanie marketingowe, podkreślając znaczenie holistycznego podejścia do biznesu – komentuje Marcin Gaworski, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

W każdej edycji konkursu Effie podkreśla się szczególną wagę nominacji – już sama nominacja to ogromne wyróżnienie, które przekłada się na sukces w branżowych rankingach i stanowi uznanie ze strony Kapituły. Proces oceny przebiegał transparentnie w trzech etapach, a nad jego prawidłowością czuwał audyt prawny. Aby zapewnić najwyższe standardy, w głosowaniach wyłączono osoby powiązane z kampaniami oraz poproszono o wstrzymanie się od głosu przedstawicieli konkurencyjnych projektów.

NAGRODZENI EFFIE AWARDS POLAND 2024 – informacja prasowa w pdf 

https://sar.org.pl/

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

Design&Code: dys.studio