• EFFIE POLAND
    • O konkursie
    • Logotypy Effie
    • Galeria zdjęć
    • Społeczna odpowiedzialność
  • EDYCJA 2025
    • Kategorie konkursowe
    • Jak zgłaszać do Effie
    • Komitet 2025
  • NAGRODZENI
    • Case Library
    • Nagrodzeni 2024
    • Rankingi 2024
    • Rankingi 25-lecie
    • Archiwum
  • INSIGHTS
    • Case Studies
    • #slajdynamiareeffie
    • #kreatywnoscsprzedaje
    • #thebestofeffie
    • #opiniejuroraeffie
    • Ipsos dla Effie
    • Adform Carbon Index
  • NEWS
  • PARTNERZY
  • KONTAKT
JAK ZGŁASZAĆ DO EFFIE
  • EFFIE POLAND
    • O konkursie
    • Logotypy Effie
    • Galeria zdjęć
    • Społeczna odpowiedzialność
  • EDYCJA 2025
    • Kategorie konkursowe
    • Jak zgłaszać do Effie
    • Komitet 2025
  • NAGRODZENI
    • Case Library
    • Nagrodzeni 2024
    • Rankingi 2024
    • Rankingi 25-lecie
    • Archiwum
  • INSIGHTS
    • Case Studies
    • #slajdynamiareeffie
    • #kreatywnoscsprzedaje
    • #thebestofeffie
    • #opiniejuroraeffie
    • Ipsos dla Effie
    • Adform Carbon Index
  • NEWS
  • PARTNERZY
  • KONTAKT

ZŁOTO 2024 Muzeum POLIN

TYTUŁ KAMPANII: Z dwóch stron muru
KATEGORIA: PR & Employer Branding
NAGRODA: Złoto 2024
LIDER 1: Saatchi & Saatchi
WSPÓŁZGŁASZAJĄCY: MSL, Leo Burnett, Prodigious, Zenith
KLIENT: Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

PEŁNE ZGŁOSZENIE – MUZEUM POLIN. Z DWÓCH STRON MURU – PDF

PODSUMOWANIE

W 2023 roku w Muzeum POLIN otwarto wystawę „Wokół nas morze ognia”. By ją promować musieliśmy zmienić narrację wokół powstania w getcie z „czynu garstki żydowskich bojowników” na „wydarzenie, które dosięgło tysiące ludności cywilnej”, aby umożliwić silniejszą identyfikację z wydarzeniem i przełamać stereotypy, które wokół tej tragedii narosły. Wykorzystując przede wszystkim kanały PR oraz partnerstwa mediowe wsparte działaniami płatnymi o ograniczonym budżecie udało nam się sprawić, że na wystawę przyszła rekordowa w historii Muzeum liczba zwiedzających, a w akcji społecznej wokół wystawy „Żonkile” wzięła udział rekordowa liczba wolontariuszy.

Wyzwaniem było zachęcenie do odwiedzenia wystawy poświęconej powstaniu w getcie warszawskim mimo potężnych barier: po co odwiedzić ekspozycję na temat, który nie jest dla potencjalnych zwiedzających osobiście ważny („to tematyka żydowska”), o którym wiedza jest niby wysoka, ale tak naprawdę niewielka („nie pozostały ślady”) i wyrywkowa („czyn zbrojny garstki żydowskich bojowników”), a więc jest to wydarzenie tragiczne, ale bez związku z życiem współczesnych Polaków?

Polacy traktują powstanie w getcie jako wydarzenie ważne dla Żydów, potrzebą było pokazanie, że cywilne doświadczenie tragedii może być uniwersalne, że nie ma na niego wpływu ani czas… ani przestrzeń. Chciano uczynić powstanie w getcie warszawskim wydarzeniem prawdziwie „warszawskim” – a więc bliskim Polakom. Ale by to zrobić, trzeba było nie tylko po raz kolejny poinformować o rocznicy powstania, ale także pokazać jego cywilny kontekst i dać go doświadczyć Z DWÓCH STRON MURU.

Działania podzielono na 4 etapy, w każdym stawiając głównie na PR. W pierwszym informowano o odkryciu zdjęć z getta i nadchodzącej wystawie. W czwartym promowano otwarcie wystawy, wykorzystując kanały digital, kampanie w Mecie i Google, OOH, kampanię w Multikinie i współpracę z influencerami. W działaniach PR i kampaniach digitalowych wykorzystano dwustronny mur z lustrem weneckiem i odtworzenie głosu uczestniczki powstania z użyciem AI. Finisaż wsparła kampania radiowa oraz dedykowane posty w SoMe.

Wystawę „Wokół nas morze ognia” odwiedziło 134 571 zwiedzających, co jest wynikiem najwyższym w historii Muzeum. Także z towarzyszącą wystawie akcją społecznej „Żonkile” miało kontakt bezpośredni rekordowe 1 914 958 osób (+125% vs. 2022), liczba wolontariuszy biorących udział w akcji też była najwyższa w historii Polinu (3 093), a respons medialny towarzyszących wystawie działań PR był znacznie wyższy, niż w przypadku innych wystaw czasowych w Polinie.

  • Precyzyjnie zbadana grupa odbiorców, ciekawy insight, świetna egzekucja kreatywna, sumiennie i jasno opisana strategia działań, rozplanowanie na 4 etapy.
  • Świetna, przemyślana, innowacyjna i efektywna kampania, poruszająca ważny temat przy użycie nowych technologii. Bardzo dobrze napisany wniosek, imponujące wyniki odwiedzin i zasięgów PR.
  • Bardzo mocne zgłoszenie, skrupulatnie i jasno przygotowane, dobrze się je czyta. Mocny emocjonalny insight, zrozumiała grupa docelowa. Dobrze rozplanowane wszystkie etapy kampanii , opisane działania nie są przypadkowe. Świetne, dobrze udokumentowane wyniki w postaci: liczby odwiedzających, liczby publikacji na temat wystawy oraz kontaktów / publikacji na temat akcji wspierających. Dodatkowy plus PR-owy za zaistnienie w mediach zagranicznych.

KREACJA

Twoja przeglądarka nie obsługuje video
https://sar.org.pl/

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

Design&Code: dys.studio