Komitet Organizacyjny Effie Poland jest ciałem decyzyjnym we wszystkich kwestiach regulaminowych, porządkowych, spornych, na każdym etapie organizacji i przebiegu konkursu. Odpowiada za rozwój Effie w Polsce, dynamicznie reaguje na zmiany oraz trendy rynkowe. Członkowie Komitetu Effie nie mogą być w danym roku powołani do składu Jury Effie.
KOMITET

Chief Executive Officer
Kieruje niemal 400-osobowym zespołem agencji VMLY&R Poland realizującej projekty dla wiodących globalnych i lokalnych marek. Działająca w Warszawie i Krakowie agencja ma na swoim koncie już ponad 350 międzynarodowych i krajowych nagród branżowych, w tym Grand Prix w konkursie Cannes Lions w kategorii Glass: Lions for Change i Titanium Lion, Grand ARC Award w konkursie Adweek, Grand Prix Golden Drum, nagrodę D&AD Impact, nagrody festiwalu London International Awards, nagrody w konkursach Jay Chiat i Andy w Nowym Jorku i wiele innych. Pod przewodnictwem Dariusza Andriana VMLY&R Poland zdobyła tytuły: Agencji Roku Cannes Lions w kategorii Good Track, Agencji Roku EFFIE, Agencji Roku w konkursie kreatywnym KTR, Agencji Roku w konkursie Innovation, Agencji Interaktywnej Roku w konkursie MIXX Awards i Grupy Interaktywnej Roku. Zaliczoną ją również do najczęściej nagradzanych i najbardziej kreatywnych firm na świecie według The Drum World Creative Rankings.
Jest członkiem Executive Leadership Team VMLY&R na obszar EMEA, gdzie wspiera oddziały agencji i ich klientów w zakresie adaptacji nowych rozwiązań i transformacji cyfrowej. Kieruje EMEA Technology Center of Excellence, oferującym klientom i partnerom fachową wiedzę technologiczną i dostęp do skalowalnych rozwiązań z obszarów customer experience, mar-tech i analizy danych.
Od 2018 roku Dariusz Andrian jest prezesem zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Często występuje w roli prelegenta w licznych wydarzeniach branżowych, był członkiem Facebook Client Advisory Board, działał w Komitecie Organizacyjnym EFFIE, a także był jurorem w konkursie EFFIE 2018-2021. Jest także członkiem Kapituły MIXX Awards IAB i jurorem w konkursie MIXX Awards. Wyróżniony został tytułami: Człowieka Roku IAB Polska, AdMan Roku magazynu Press i Człowieka Reklamy magazynu Brief.
Dariusz jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz na Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Humanistycznych. Z branżą reklamową związany od ponad 25 lat, z czego ostatnie 15 lat z agencją VMLY&R (wcześniej VML). Pracował także w agencjach sieciowych DDB i McCann.

Marketing Director CEE Beverages & Head of Marketing Services
Absolwentka Wydziału Zarządzania AGH, pracownik naukowy i trenerka z zakresu zarządzania personelem i komunikacji, prelegentka, arbiterka Komisji Etyki Reklamy. Dyrektorka Marketingu w Wawel S.A, Alma Delikatesy, Grupa Maspex. Z EFFIE jako jurorka związana od 2011r, jurorka Grand Jury Effie Awards Europe. Wraz z zespołem zdobywczyni kilkunastu statuetek EFFIE, dzięki czemu Grupa Maspex znalazła się w gronie Najbardziej Efektywnych Firm 20-lecia EFFIE Poland i dwukrotnie (2021, 2022) wygrała ranking na najbardziej efektywną firmę roku.

COO
Od ponad półtorej dekady współtworzy rynek usług digital w Polsce. Realizowała działania performance dla wiodących e-commerce na rynkach polskim i międzynarodowych. Z doświadczeniem w obszarze performance i afiliacji (Novem), kreowania i rozwijania produktów cyfrowych [Grupa Interia.pl] oraz zarządzania agencją performance marketingu jako V-ce Prezes (Semahead). W ciągu ostatniego roku zdecydowała się porzucić korporacyjne struktury, aby swobodnie wdrażać swoje autorskie podejście biznesowe w usługach digital z wykorzystaniem narzędzi do kreowania innowacji – w agencji Numbers & Intuition, której jest współzałożycielką i Dyrektor Operacyjną. 2-krotna jurorka konkursu Effie Polska, posiadaczka certyfikatu Strategy & Planning Digital Marketing Institute oraz DIMAQ Professional. Entuzjastka podejścia klientocentrycznego oraz rozwijania biznesu za pomocą narzędzi service design.

General Manager
Od 28 lat związana jest z branżą. W 2017 r. objęła stanowisko General Manager Leo Burnett. Wcześniej przez 7 lat pełniła funkcję Lidera Regionalnego CEE dla trzech kategorii P&G. Priorytetem jest dla niej rozbudowywanie portfolio produktów i narzędzi, wdrażanie frameworków ułatwiających kompleksową analizę i diagnozę kierunków rozwoju marek, by skuteczniej realizować cele i KPI biznesowe Klientów. W 2022 r. wraz z agencją zdobyła tytuł Wzrost roku wg. PRESS. Konsekwentnie realizuje misję Leo Burnett, którą jest budowanie biznesu Klientów poprzez kreatywność wnoszącą w życie ludzi nowe doświadczenia i budującą więź z marką na całej ścieżce kontaktu z nią.

Managing Director
Mediowiec z 14-sto letnim stażem pracy w domach mediowych, z doświadczeniem zdobywanym w pracy dla największych klientów FMCG na rynku. Kampanie jego klientów zdobywały nagrody bądź wyróżnienia również w konkursach o zasięgu Europejskim jak i globalnym.
Karierę zaczynał w MediaComie, ostatnio prowadząc tam zespół pracujący dla klientów na rynkach Europy Środkowej.
Po 12 latach przeszedł do grupy Mediabrands. Od 2021 prowadzi w ramach grupy Mediabrands agencję Universal McCann [UM] jako jej Managing Director.
Od 2022 odpowiada również za UM w regionie CEE, w obszarach client service i product development.

Prezes Grupy DDB: BNA (branding), CPC (doradztwo), DDB (agencja full service), Gutenberg Agency (retail i e-tail, produkcja content), OMG (media). Inwestor w insurtech (astorya.vc), technologie (Expeditions Fund), nieruchomości (CPRE). Członek: SKM SAR i jej Rady Nadzorczej (były prezes, juror i przewodniczący grupy jurorskiej Effie), Polskiej Rady Biznesu, Rady Fundacji Ronalda McDonalda (wiceprzewodniczący). Przewodniczący: Rady Muzeum Narodowego w Warszawie, Prezes stowarzyszenia „Przyjaciele MNW”. Uhonorowany Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski oraz Advertising Hall of Fame (2020), Business Angel of the Year (2021).

Managing Partner
Ekspert strategii marketingowej, badań rynku i komunikacji, popularyzator myślenia strategicznego w biznesie. Prowadził pierwszy w Polsce dział Research Consulting w firmie badawczej (Grupa IQS), specjalizujący się w doradztwie strategicznym opartym na wiedzy. Pracował także w ARC, Y&R, BAV Consulting. Od dziesięciu lat prowadzi pracownię badań i rozwiązań strategicznych Synergion, od trzech lat także agencję komunikacyjną Simply By, która za swoją pierwszą kampanię otrzymała nagrodę EFFIE. W latach 2008-2012 oraz od 2014 do 2018 Członek Zarządu PTBRiO. Członek Polskiego Klubu Brandingu. Wykładowca Szkoły Strategii Marki SAR oraz Szkoły Consumer Intelligence PTBRiO. Od 2008 roku współtwórca formularzy zgłoszeniowych EFFIE, juror EFFIE, trener jurorów w konkursie EFFIE.

Marketing Director CEE
Doświadczenie zdobywała pracując dla takich firm jak Reckitt Benckiser, Kraft Foods, Żywiec Zdrój, E. Wedel i L’Oreal. Specjalistka z zakresu strategii portfelowych oraz tworzenia zintegrowanych platform komunikacyjnych. Aktualnie pracuje w Philips Domestic Appliances jako dyrektor marketingu regionu Europy Centralnej, Wschodniej i Centralnej Azji. Laureatka dwóch złotych Effie (za kampanię „W kuchni z Wedlem” w 2015r oraz „Jaki kolor ma powietrze w Twoim domu” w 2018r), dwóch srebrnych Effie (za kampanię wyciskarek do soków Philips w 2019 i za kampanię „1-2-3- Latte Go” w 2020), oraz czterech brązowych Effie (za kampanię „To nie jest zwykła maszynka. To One Blade” w 2018 r, za launch ekspresów do kawy Philips w 2019 roku, launch parownic do ubrań w 2020 roku oraz relaunch Ovi Smart w 2021 roku). Wielbicielka Italii i swoich dwóch synów.

Przez 20 lat był związany z agencją MediaCom a od 2008 roku zasiadał w jej zarządzie. Rozpoczynał karierę zawodową w Instytucie Ekonometrii SGH, skąd przeszedł do MediaCom, aby stworzyć pierwszy w Polsce dział marketingowych analiz ekonometrycznych. Do dziś pozostaje zwolennikiem stosowania zaawansowanej analityki w służbie komunikacji marketingowej.

V-ce President, COO & Partner
Od 25 lat związana z reklamą i marketingiem. Prowadzone przez nią zespoły zdobyły ponad 60 nagród i wyróżnień w konkursach branżowych w Polsce, m.in. Agencja Roku KTR (2020 i 2022), Grand Prix EFFIE 2022, złote, srebrne i brązowe EFFIE 2019 i 2022 oraz na świecie, m.in. Cannes Lions, Golden Drum, One Show, D&AD.
Członkini komitetu EFFIE 2019, jurorka EFFIE w kategoriach Long Term oraz React & Sustain 2020, jurorka Euro EFFIE 2022.
Doświadczenie marketingowe dla większości kategorii biznesowych zdobywała w Leo Burnett, Saatchi & Saatchi oraz J. Walter Thompson, gdzie zakwalifikowała się do międzynarodowego programu „Hi Potential Leadership” sieci WPP (jako jedna z 3 pracowników w regionie CEE).
Absolwentka SGH i Akademii Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.

CEO (Polska & CEE)
Z branżą mediową związany od blisko 20 lat. Łączy doświadczenia dwóch światów: mediowego i kreatywno-technologicznego. 15 lat spędził w największych domach mediowych na polskim rynku zaczynając od pozycji juniora, a kończąc na zarządzaniu spółką Carat, która w ciągu 5 lat jego rządów znacząco poprawiła swoją pozycję rynkową pozyskując w tym czasie kilkudziesięciu nowych klientów i zdobywając wiele uznanych rynkowych nagród. 2 lata spędził też w roli COO grupy dentsu w Polsce, w czasie których był współodpowiedzialny za transformację i wprowadzenie nowej, zintegrowanej struktury. W 2018 podjął się transformacji spółek kreatywno-technologicznych z portfolio grupy dentsu integrując wszystkie pięć (w tym Hypermedia oraz spółki z grupy Socializer) do jednej agencji funkcjonującej pod szyldem Isobar – znacząco poszerzając od tego czasu portfolio klientów (w tym zdobywając międzynarodowe kontrakty produkcyjne i technologiczne), rozwijając nowe produkty i budując nowe partnerstwa z największymi globalnymi platformami technologicznymi.
Krzysztof od 2021 odpowiedzialny jest dodatkowo za integrację ze strukturami dentsu spółek z grupy Red8 oraz Propeller, a także za liczącą blisko 1000 talentów strukturę kreatywną w ramach regionu Central & Eastern Europe i zbudowanie na jej bazie centrów kompetencyjnych świadczących usługi dla całej grupy dentsu globalnie, w tym w szczególności Content Symphony łączącą studia produkcyjne (digital & video) rozmieszczone w Warszawie, Pradze, Budapeszcie i Białymstoku.

Prowadzi firmę doradczą, poprzednio CMO YOPE, członek zarządu Avon Cosmetics Poland oraz Dyrektor Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej grupy AVIVA, wielokrotny juror EFFIE w szeregu kategorii, w tym telekomunikacja, bankowość, finanse, motoryzacja. Przewodniczący grup jurorskich w 2018 i 2021 r. w kategorii dóbr konsumenckich, leków i suplementów diety, uroda i pielęgnacja. Kampania marek, za które odpowiadał były wielokrotnie nagradzane w konkursach, m.in. EFFIE i KTR. Prywatnie dumny tata Antosi, Poli i Iwa, w wolnych chwilach aktywny fan tenisa.

CMO
Od 15 lat jako CMO odpowiada za ogólną wizję i budowanie marki ING Banku Śląskiego oraz od 2018 Head of Centre of Expertise Communications & Brand Experience globalnej struktury ING. Na poziomie międzynarodowym silnie zaangażowana w wypracowywanie strategii marketingowej dla Grupy ING – m.in. zmianę wizualizacji i repozycjonowania marki oraz współtworzenia i wdrażania spójnej globalnej struktury bazującej na CoE (Centre of Expertise). W Polsce stoi na czele ponad 50 – osobowego CoE Communication and Brand Experience. Uczestniczy i współtworzy wiele spotkań międzynarodowych opartych o wymianę wiedzy i doświadczeń z zakresu marketingu. Prowadzone przez nią kampanie bazują na życiowych insightach i dotykają ważnych społecznie tematów. Wielokrotnie zdobywały uznanie w najbardziej prestiżowych konkursach branżowych: 17 statuetek Effie Awards, 11 nagród w polskim festiwalu kreacji reklamowej KTR, 7 złotych statuetek w plebiscycie „Złoty Bankier” nagrody w konkursach Golden Arrow czy Ogólnopolskim Konkursie Reklamy „Kreatura”. Kampanie były również doceniane na forum międzynarodowym m.in. trzema statuetkami Empowerment Award, nagrodą Tech Project Award 2018 organizowaną przez brytyjski magazyn The Banker, nagrodą podczas Baltic Nordic Event Awards oraz nominacjami do Europejskiej nagrody Mix Awards i międzynarodowej nagrody Digital Communication Awards.

Ekspertka mediowa i liderka z pasją. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w pracy strategicznej dla największych reklamodawców. Przez 12 lat kierowała agencją OMD Optimum Media, gdzie odpowiadała za realizację strategicznych celów agencji i jej transformację. Zdobywczyni nagród i wyróżnień we wszystkich znaczących konkursach marketingowych, za realizowane kampanie (w tym Grand Prix Effie) oraz najwyższe noty w raportach branżowych za wyniki biznesowe. Jurorka konkursów Cannes Media Lions 2022, Effie Polska, Mixx Awards oraz Innovation. Wyróżniona 3. miejscem w konkursie Ad Wo/man 2020 i 2022.

Dyrektor Zarządzający
Współautor dziesiątek kampanii nagradzanych Effie. 25 lat doświadczenia w komunikacji i marketingu, od 15 lat – w mediach i marketingu internetowym, m.in. jako Dyrektor Strategiczny DDB Warszawa, Dyrektor Zarządzający Tribal DDB, zastępca Dyrektora Generalnego Grupy naTemat, Dyrektor Marketingu i Strategii Marki Gazeta.pl. Pracował m.in. dla takich klientów i marek jak: McDonald’s, Unilever, Allegro, Orange, Tyskie, Jack Daniel’s, PKO BP, Ekstraklasa SA, BNP Paribas, Netflix, Google, Samsung, Carrefour, Pepsi. W Gazeta.pl współautor kampanii „Ostatni Twój Weekend”, najczęściej nagradzanej w historii polskiej reklamy (m.in. Grand Prix i Titanium Lion w Cannes). Wielokrotny juror konkursów Effie, Innovation i mentor na meetupach Startupowych. Od maja 2020 Dyrektor Zarządzający agencji K2 Create.

Chief Innovation Officer
Bez mała 20 lat doświadczenia w tworzeniu strategii marketingowych i komunikacyjnych m.in. dla takich marek jak Mastercard, KFC, L’Oréal Paris, Wyborowa, Bank Pekao SA, IKEA, Książęce, Storytel, Lech, Coca-Cola, Sandoz, Peugeot, 3M czy Samsung. Zanim dołączył do McCann pracował m.in. w HAVAS Worldgroup Warsaw (dawniej EURO RSCG), czy Agencji Reklamowej S4. Współtworzone przez niego kampanie, były wielokrotnie wyróżniane na festiwalach branżowych, m.in. Effie, Golden Drum, Mixx Awards, Webby Awards, czy wreszcie Cannes Lions. Trener i wykładowca w Szkole Strategii Marki SAR i MBS by Effie Program oraz wielokrotny prelegent podczas wydarzeń i konferencji branżowych, m.in. Kongres Badaczy PTBRiO, CMO Summit, czy Effie Talks. Juror w takich konkursach branżowych jak Innovation Awards, TiktTok European Awards czy wreszcie Effie Awards Poland – m.in. przewodniczący grupy jurorskiej, czy juror European Effie Awards. Absolwent filozofii i socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

General Manager
Od 20 lat jest z sukcesem zaangażowana w rozwój branży reklamowej w Polsce. Doświadczenie w mediach i marketingu zdobywała w dwóch wiodących holdingach reklamowych: OMD i Publicis Groupe. Od 8 lat jako General Manager agencji mediowej Spark Foundry (Publicis Groupe) odpowiedzialna jest za rozwój agencji wyróżnionej już tytułami: „Game changer” w 2022 roku według MMP Report, „Sukces Roku 2021” według Press Magazine, oraz „Zwycięzca w Trudnych Czasach” w 2021. W 2022 roku nominowana przez IAB do tytułu Ad Woman of the year. Wielokrotna jurorka w Effie Poland oraz Effie Europe w 2022 r.
Jej wielką pasją oprócz mediów są innowacje w biznesie. Ta fascynacja sprawiła, że została Doradcą Strategicznym w Next Tech Now by Publicis Groupe – programie akceleracyjnym dla startupów, który pomaga w rozwoju i skalowaniu innowacji produktowych.
Agencja Spark Foundry pod jej skrzydłami to laureat Grand Prix Effie 2020 w kategorii Long Term Marketing Excellence (kampania dla Żabka, 2020) oraz złotych Effie w kategorii Marketing & Business Solutions (kampania dla BLIK, 2022). W latach 2021-2022 dwukrotnie na podium wśród najbardziej efektywnych agencji mediowych Effie Poland.

CEO Group One Media i Managing Director Value Media
W branży mediowej od ponad 15 lat. Do Value Media dołączył 12 lat temu, a od 2015 odpowiada za zarządzanie agencją. Od 4 lat, jako CEO Group One Media, stoi na czele wszystkich spółek mediowych, z sukcesem kreując ich rozwój i ideę “one team”. Trzykrotnie nominowany do tytułu ADMAN Roku magazynu Press. Juror w najważniejszych branżowych konkursach (Effie, MIXX Awards). Prywatnie szczęśliwy tata dwójki dzieci, zaangażowany charytatywnie aktywista, pasjonat polityki i podróżowania po najgorętszych częściach świata.