KOMITET

Komitet Organizacyjny Effie Poland jest ciałem decyzyjnym we wszystkich kwestiach regulaminowych, porządkowych, spornych na każdym etapie organizacji i przebiegu konkursu. Odpowiada za rozwój Effie w Polsce, dynamicznie reaguje na zmiany oraz trendy rynkowe. Członkowie Komitetu Effie nie mogą być w danym roku powołani do składu Jury Effie.

Albrychiewicz Iza
Izabela Albrychiewicz
Group M
Izabela Albrychiewicz
Group M

Z branżą reklamową związana od ponad 20 lat. Karierę zawodową w reklamie rozpoczęła w grupie Publicis, a od 1999 roku pracuje dla WPP. Od 2011 zarządzała MEC, pod jej sterami firma umacniała się na pozycji czołowej agencji mediowej w Polsce. Po fuzji MEC i Maxusa w 2018 roku stanęła na czele Wavemaker.. W kwietniu 2019 roku objęła rolę CEO polskiego oddziału GroupM. W 2021 r. sieć poszerzyła jej kompetencje o rozwój oferty GroupM na rynkach regionu CEE. Iza zasiada w zarządach organizacji branżowych – Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz IAA Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy. Jako pierwsza kobieta zdobyła tytuł AdMana przyznawany przez magazyn “Press” (2014 rok), 5 lat później branża uhonorowała ją tą nagrodą po raz drugi. Człowiek roku IAB Mixx Awards 2020.

x
Banaszewski Michał
Michał Banaszewski
VMLY&R
Michał Banaszewski
VMLY&R

15 lat doświadczenia w branży komunikacji marketingowej, od 10 lat związany z VMLY&R. Członek kadry zarządzającej i partner w polskim oddziale agencji. Przez wiele lat odpowiedzialny za rozwój biznesu i rozbudowę portfolio klientów. Obecnie również szef zespołu obsługi klienta, zarządzający 40-osobowym zespołem i relacją z kilkudziesięcioma kluczowymi klientami. W tym czasie agencja zanotowała historyczne sukcesy, w tym tytuły Agencji Roku: EFFIE, KTR, MMP oraz Cannes Lions. Doświadczenie zdobywał w pracy dla globalnych i lokalnych firm, w tym m.in.: Danone, PepsiCo, T-Mobile, IKEA, Orange, Samsung, Mazda, Grupa Żywiec, P&G, Coca-Cola, Pernod-Ricard, BP, Ferrero, mBank, Sanofi, Red Bull. Absolwent Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ. Członek Jury EFFIE 2018 (kategoria: launch/relaunch, long term).

x
Bartnik Tomasz
Tomasz Bartnik
One Eleven
Tomasz Bartnik
One Eleven

Zajmuje się strategiami, innowacjami i trnasformacjami. Partner i współwłaściciel w pracowni koncepcyjnej One Eleven. Wcześniej piastował stanowisko Chief Strategic Officer’a i Vice Prezesa Grupy Saatchi & Saatchi w Polsce. Poza projektami komercyjnymi, aktywnie działa na rzecz branży marketingowej. Wielokrotny juror i laureat Effie, obecnie członek Komitetu Organizacyjnego Effie. Angażuje się w projekty społeczne. Członek Rady Edukacyjnej SAR i Rady Programowej SSM SAR. Uczy i wykłada. Jak o sobie mówi “jedyną stałą w jego życiu jest ciągła zmiana”.

x
Bombol-Piotr
Piotr Bombol
Gameset
Piotr Bombol
Gameset

Chief Strategy Officer w Gameset. Z wykształcenia ekonomista, a prywatnie pasjonat gier komputerowych i esportu. Najpierw w DDB&tribal odpowiadał za strategię interaktywną dla McDonald’s i T Mobile Polska oraz prowadził dział social media. Następnie w Deloitte Digital tworzył usługi na pograniczu reklamy i consultingu. Obecnie we własnej agencji gaming marketingu Gameset, która zajmuje się łączeniem marek ze społecznościami graczy. Autor licznych artykułów oraz prelekcji na temat fenomenu gier i ich znaczenia dla branży marketingowej, badawczej i mediowej. Zdobywca nagród Effie i Cannes Lions, a także juror MIXX Awards, Effie Awards oraz Konkursu Innovation.

x
01.07.2021 Warszawa, n/z GroupMfot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.pl
Paweł Gala
Wavemaker
Paweł Gala
Wavemaker

Związany z branżą reklamową od ponad 20 lat. Od początku kariery w strukturach mediowych WPP i agencji MEC, która po połączeniu z Maxusem, działa obecnie jako Wavemaker. Angażował się w rozmaite obszary działalności MEC (od planowania mediów przez HR, po marketing) ale kluczowym obszarem jego odpowiedzialności był przez kilkanaście lat nowy biznes, tak w Polsce, jak i na rynkach regionu CEE. W 2019 r. awansował na stanowisko szefa polskiego oddziału Wavemaker, w tym samym roku firma odebrała tytuł Agencji 20-lecia rankingu Effie. Kilka miesięcy później otrzymał tytuł AdMana Roku w plebiscycie organizowanym przez magazyn „Press”. Poza odpowiedzialnością za lokalny biznes agencji, pełni też rolę lidera hubu Wavemaker na region Europy Środkowej i Wschodniej. Oprócz aktywności na rzecz WPP, angażuje się w ogólnobranżowe inicjatywy – był członkiem KO Media Trendy, Euro Effie, jurorem MixxAwards, członkiem Rady Programowej Forum IAB oraz wykładowcą Szkoły Strategii Marki przy SAR.

x
Kastory Paweł
Paweł Kastory
DDB
Paweł Kastory
DDB

Prezes Grupy DDB: BNA (branding), CPC (doradztwo), DDB (agencja full service), Gutenberg Agency (retail i e-tail, produkcja content), OMG (media). Inwestor w insurtech (astorya.vc), technologie (Expeditions Fund), nieruchomości (CPRE). Członek: SKM SAR i jej Rady Nadzorczej (były prezes, juror i przewodniczący grupy jurorskiej Effie), Polskiej Rady Biznesu, Rady Fundacji Ronalda McDonalda (wiceprzewodniczący). Przewodniczący: Rady Muzeum Narodowego w Warszawie, Prezes stowarzyszenia „Przyjaciele MNW”. Uhonorowany Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski oraz Advertising Hall of Fame (2020), Business Angel of the Year (2021).

x
_MG_0243
Michał Kociankowski
Synergion
Michał Kociankowski
Synergion

Ekspert strategii marketingowej, badań rynku i komunikacji, popularyzator myślenia strategicznego w biznesie. Prowadził pierwszy w Polsce dział Research Consulting w firmie badawczej (Grupa IQS), specjalizujący się w doradztwie strategicznym opartym na wiedzy. Pracował także w ARC, Y&R, BAV Consulting. Od dziesięciu lat prowadzi pracownię badań i rozwiązań strategicznych Synergion, od trzech lat także agencję komunikacyjną Simply By, która za swoją pierwszą kampanię otrzymała nagrodę EFFIE. W latach 2008-2012 oraz od 2014 do 2018 Członek Zarządu PTBRiO. Członek Polskiego Klubu Brandingu. Wykładowca Szkoły Strategii Marki SAR oraz Szkoły Consumer Intelligence PTBRiO. Od 2008 roku współtwórca formularzy zgłoszeniowych EFFIE, juror EFFIE, trener jurorów w konkursie EFFIE.

x
Kolenkiewicz Magda_Starcom
Magda Kolenkiewicz
Starcom
Magda Kolenkiewicz
Starcom

Od 20 lat z sukcesem zaangażowana w rozwój branży reklamowej w Polsce i na świecie. Członkini Komitetu Effie Awards Polska od 2019 roku, wielokrotna jurorka w konkursach Media Trendy, Effie Awards, Festival of Media. Od 2004 roku związana z Grupą Publicis i Starcom, a od 2013, już jako Dyrektor Generalna Starcom, odpowiedzialna za sukces największej na polskim rynku agencji mediowej, wielokrotnie uhonorowanej tytułem Agencji Roku MMP i Sukcesu Roku wg. Press, konkursach branżowych tj. Effie, Innovation, czy Mixx Awards oraz najwyżej klasyfikowanej polskiej agencji w międzynarodowych rankingach RECMA i WARC. Swoim działaniem od lat skutecznie udowadnia, że przemyślana i skuteczna strategia komunikacji marketingowej jest jedną z głównych składowych budujących sukcesy biznesowe marek i ich portfolio produktowych. Wierzy, że siłą agencji są ludzie, tworzący skuteczny i w sposób partnerski współpracujący z klientami. Wśród marketerów i konkurentów ceni konsekwencje w działaniu, odwagę i innowacyjność, choć tę ostatnią zawsze w służbie rezultatów biznesowych. Ukończyła socjologię na Uniwersytecie Warszawskim.

x
Kosinska Magdalena
Magdalena Kosińska
Philips Domestic Appliances
Magdalena Kosińska
Philips Domestic Appliances

Doświadczenie zdobywała pracując dla takich firm jak Reckitt Benckiser, Kraft Foods, Żywiec Zdrój, E. Wedel i L’Oreal. Specjalistka z zakresu strategii portfelowych oraz tworzenia zintegrowanych platform komunikacyjnych. Aktualnie pracuje w Philips Domestic Appliances jako dyrektor marketingu regionu Europy Centralnej, Wschodniej i Centralnej Azji. Laureatka dwóch złotych Effie (za kampanię „W kuchni z Wedlem” w 2015r oraz „Jaki kolor ma powietrze w Twoim domu” w 2018r), dwóch  srebrnych Effie (za kampanię wyciskarek do soków Philips w 2019 i za kampanię „1-2-3- Latte Go” w 2020), oraz czterech brązowych Effie (za kampanię „To nie jest zwykła maszynka. To One Blade” w 2018 r, za launch ekspresów do kawy Philips w 2019 roku, launch parownic do ubrań w 2020 roku oraz relaunch Ovi Smart w 2021 roku). Wielbicielka Italii i swoich dwóch synów.

x
Mazur Justyna
Justyna Mazur
Mediabrands
Justyna Mazur
Mediabrands

Ekspertka z ponad 20-letnim doświadczeniem pracy w agencjach mediowych. Od ponad roku związana z grupą Mediabrands, jako Chief Client Relationship Officer. Wcześniej przez 19 lat pracowała w Publicis Media, gdzie ostatnio pełniła funkcję partnera zarządzającego Zenith. Managerka, która z sukcesem rozwija agencje, buduje i wzmacnia relacje i biznesy klientów, wdraża nowe produkty i modele biznesowe. Łączy doświadczenie w pracy po stronie agencji, jak i klienta. W strukturach Mediabrands koncentruje się na mentoringu i rozwoju zespołów oraz ukierunkowaniu ich na szukaniu i wdrażaniu kreatywnych rozwiązań, zarówno dla klientów, jak i wewnętrznych wyzwań organizacyjnych. Juror i członek komitetów organizacyjnych prestiżowych konkursów branżowych, w tym m.in.: Effie i Mixx Awards.

x
Miklaszewski Radek
Radek Miklaszewski
BBDO
Radek Miklaszewski
BBDO

Od ponad 20 lat zajmuje się komunikacją marketingową. W przeszłości w grupie Omnicom (OMD i TBWA), partner w WALK, od 2017 tworzył nową grupę – członek zarządu w agencji transformacji digitalowej SEMPER i CEO w agencji DIRECTORS. Dziś Business Development Director w BBDO. Przez wiele lat zaangażowany w pracę na rzecz inicjatyw SAR, juror Effie i Euro Effie 2015. Enolog+Sommelier WSET, wolontariusz w Kampinoskim Parku Narodowym i Koalicji Prezesi Wolontariusze przy Akademii Rozwoju Filantropii.

x
Mocek Krzysztof
Krzysztof Mocek
Dentsu
Krzysztof Mocek
Dentsu

Jako Head of Creative dentsu w Polsce oraz regionie CEE a także CEO Isobar Polska odpowiada za budowanie synergii w obszarach commerce i customer experience, rozwijając i skalując produkty i usługi poprzez Centres of Excellence i Delivery w Europie Środkowej i Wschodniej.  Z branżą komunikacyjną związany jest od 20 lat. W latach 2012-2017 zarządzał domem mediowym Carat, pełnił także funkcję Chief Operating Officer w dentsu wdrażając nowy model operacyjny grupy. Od 2018 odpowiada za rozwój kompetencji kreatywnych i technologicznych. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz ICAN Institute.

x
Mytych Andrzej
Andrzej Mytych
YOPE
Andrzej Mytych
YOPE

CMO YOPE, poprzednio członek zarządu Avon Cosmetics Poland oraz Dyrektor Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej grupy AVIVA, wielokrotny juror EFFIE w szeregu kategorii, w tym telekomunikacja, bankowość, finanse, motoryzacja. Przewodniczący grup jurorskich w 2018 i 2021 r. w kategorii dóbr konsumenckich, leków i suplementów diety, uroda i pielęgnacja. Kampania marek, za które odpowiadał były wielokrotnie nagradzane w konkursach, m.in. EFFIE i KTR. Prywatnie dumny tata Antosi i Poli, w wolnych chwilach aktywny fan tenisa.

x
Nadgrodkiewicz Michał
Michał Nadgrodkiewicz
PZL
Michał Nadgrodkiewicz
PZL

W PZL od 2008 roku a w branży reklamowej od ponad 20 lat. Agencją kieruje od 2014 r, a wcześniej jako Client Service Director nadzorował obsługę wszystkich klientów agencji. Odpowiada za stały rozwój PZL, w tym za poszerzanie portfolia Klientów. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu z sukcesami wielu znanych marek na polskim rynku czego dowodem są liczne nagrody w konkursach branżowych: Effie Awards, KTR i inne. Poza kierowaniem agencją PZL, obecnie odpowiada również za rozwój powołanej w 2016 roku spółki Buzzgrow – agencji zajmującej się komunikacją digitalową z naciskiem na content marketing, reklamę natywną i social media. Kilkukrotny juror w Effie Awards. Absolwent Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Zarządzania Marką Szkoły Głównej Handlowej.

x
Niedziela Barbara
Barbara Niedziela
2012 Agency
Barbara Niedziela
2012 Agency

Strategy Director w 2012 Agency. Ekspert strategii komunikacji z doświadczeniem zdobytym w Polsce, Danii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Studiowała m.in. na Copenhagen Business School, Copenhagen University i North Park University, Chicago. Karierę zaczęła od pracy w agencji Lemon Sky jako strategic planner. Przez kolejne lata pracowała w agencji JWT, gdzie została wyróżniona w programie J. Walter Thompson High Potential Club – New York. W 2016 roku dołączyła do grupy projektowej londyńskiego oddziału agencji JWT, zajmującej się globalną strategią repozycjonowania marek z segmentu OTC. W 2017 roku w Isobar Group Poland. Od 2018 roku Strategy Director w 2012 Agency, gdzie odpowiada za doradztwo strategiczne dla kluczowych klientów agencji.

x
Pasterczyk Barbara
Barbara Pasterczyk
ING Bank Śląski
Barbara Pasterczyk
ING Bank Śląski

Od 15 lat jako CMO odpowiada za ogólną wizję i budowanie marki ING Banku Śląskiego oraz od 2018 Head of Centre of Expertise Communications & Brand Experience globalnej struktury ING. Na poziomie międzynarodowym silnie zaangażowana w wypracowywanie strategii marketingowej dla Grupy ING – m.in. zmianę wizualizacji i repozycjonowania marki oraz współtworzenia i wdrażania spójnej globalnej struktury bazującej na CoE (Centre of Expertise). W Polsce stoi na czele ponad 50 – osobowego CoE Communication and Brand Experience. Uczestniczy i współtworzy wiele spotkań międzynarodowych opartych o wymianę wiedzy i doświadczeń z zakresu marketingu. Prowadzone przez nią kampanie bazują na życiowych insightach i dotykają ważnych społecznie tematów. Wielokrotnie zdobywały uznanie w najbardziej prestiżowych konkursach branżowych: 17 statuetek Effie Awards, 11 nagród w polskim festiwalu kreacji reklamowej KTR, 7 złotych statuetek w plebiscycie „Złoty Bankier” nagrody w konkursach Golden Arrow czy Ogólnopolskim Konkursie Reklamy „Kreatura”. Kampanie były również doceniane na forum międzynarodowym m.in. trzema statuetkami Empowerment Award, nagrodą Tech Project Award 2018 organizowaną przez brytyjski magazyn The Banker, nagrodą podczas Baltic Nordic Event Awards oraz nominacjami do Europejskiej nagrody Mix Awards i międzynarodowej nagrody Digital Communication Awards.

x
Samek Marcin
Marcin Samek
McCANN
Marcin Samek
McCANN

Chief Innovation Officer w McCANN Poland. Ponad 18 lat doświadczenia w tworzenie strategii marketingowych i komunikacyjnych m.in. dla takich marek jak Mastercard, KFC, Wyborowa, Bank Pekao SA, IKEA, Książęce, Storytel, Lech, Coca-Cola, Delicje, Peugeot, 3M czy Samsung.  Zanim dołączył do McCann pracował m.in. w HAVAS Worldgroup Warsaw (dawniej EURO RSCG), czy Agencji Reklamowej S4. Współtworzone przez niego kampanie, były wielokrotnie nagradzane na festiwalach branżowych, m.in. Effie, Golden Drum, Mixx Awards, Webby Awards, czy wreszcie Cannes Liones (4 nominacje). Trener i wykładowca w Szkole Strategii Marki SAR i MBS by Effie Program oraz wielokrotny prelegent podczas wydarzeń i konferencji branżowych, m.in. Kongers Badaczy PTBRiO, CMO Summit, czy Effie Talks. Juror w takich konkursach branżowych jak Innovation Awards, czy Effie Awards – przewodniczący grupy jurorskiej w Effie 2019. Absolwent filozofii i socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

x
Wachnik-Rafał
Rafał Wachnik
Value Media
Rafał Wachnik
Value Media

1999 – 2001 dziennik ekonomiczny „Prawo i Gospodarka”. 2001- 2017 Starcom. Ostatnio na stanowisku Head of Strategy odpowiadał za wsparcie zespołów Starcom, MediaVest, Starlink. Od 2017 Chief Strategy Officer w Group One Media. Odpowiada za standardy planowania strategicznego w duchu “pozytywnej zmiany biznesowej” dla klientów spółek mediowych grupy. Pracował dla kilkudziesięciu marek ale najczęściej dla branży finansowej, motoryzacyjnej i farmaceutycznej.. Nagrody/wyróżnienia: EFFiE kampanie Direct Response Tele2, launch FIATa 500, Tablica.pl „”Sprzedawaj po sąsiedzku””, Platforma n „eny”, Media Trendy za kampanię Samsunga „Mój tablet to prawdziwy telewizor”.

x
Węgierek Małgorzata (2)
Małgorzata Węgierek
Havas Media Group
Małgorzata Węgierek
Havas Media Group

Czołowa ekspertka i liderka polskiego rynku komunikacji marketingowej, mediów i rozwoju biznesu. Związana z branżą od ponad 25 lat, kierowała wiodącymi międzynarodowymi firmami jak MEC (obecnie Wavemaker) czy Hubert Burda Media. Była członkinią Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, najważniejszej organizacji branżowej w Polsce, jak również Komitetu konkursu Effie. Obecnie w zarządzie Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. W 2010 dołączyła do Havas Media Group, gdzie od końca 2013 r. pełni funkcję CEO, zarządzając  180-osobowym zespołem. Jednym z jej pierwszych osiągnięć było wprowadzenie na rynek nowej agencji Arena Media, która szybko znalazła się w gronie czołowych domów mediowych, zdobywając wyróżnienie „Wschodzącej Gwiazdy” miesięcznika Media i Marketing Polska. Pod jej kierownictwem agencja Havas Media Group znacząco powiększyła obroty i portfolio klientów. Wiodącą pozycję Havas Media na polskim rynku potwierdzają między innymi wyniki raportu organizacji RECMA, najbardziej opiniotwórczego globalnego źródła informacji na temat pozycji agencji i domów mediowych. W kategorii „Vitality”, w której oceniane są m.in.: konkurencyjność oferty, portfolio klientów i liczba nowych biznesów, tempo wzrostu oraz nagrody branżowe, Havas Media znalazło się w gronie trzech najbardziej dynamicznie rosnących agencji w Polsce. Doceniono również stabilne portfolio klientów – 40%  z nich jest związanych z firmą dłużej niż 5,5 roku, co na zmieniającym i rozdrobnionym rynku reklamy i mediów jest znaczącym osiągnięciem. Małgorzata Węgierek jest laureatką licznych nagród i wyróżnień branżowych, m.in. AD Wo/MAN 2015 i 2018 magazynu Press. W 2017 zdobyła tytuł Bohatera Roku 2017 miesięcznika Media i Marketing Polska. Kierowana przez nią grupa agencji wielokrotnie zdobywała dla klientów nagrody Effie oraz Mixx Awards. Najważniejszy podmiot w holidngu, którym kieruje – agencja Havas Media w 2017 została nagrodzona tytułem Sukces Roku Panoramy Reklamy magazynu Press. Otrzymywała również liczne wyróżnienia jak np. „Strategiczny Partner” (2017), „Wysoka Skuteczność” (2018) oraz „Rok Dobrych Zmian” (2020) w dorocznym raporcie specjalnym „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe” Media i Marketing Polska. Jednym z głównych sukcesów Małgorzaty Węgierek w Havas Media Group jest transformacja digitalowa biznesu. W ostatnich latach do zarządzanych przez nią firm dołączyli uznani eksperci marketingu cyfrowego, co miało znaczący wpływ na rozwój oferty zarówno w obszarze Data Busines Intelligence, jak i usług programatycznych oraz performance marketingu. W latach 2018 oraz 2021 agencja Havas Media została Domem Mediowym Roku w konkursie Mixx Awards, w którym nagradzane są wyjątkowe kampanie digital marketingowe – łączące kreatywne idee z efektywnymi rozwiązaniami.

x
RadioZet2
ONET1
Salesforce1
TikTok
tvn-kolor_www1
yt_col_www
META1
Adform2
effie_www_grafiki_partnerzy_440_premiumtv_1
media-leads-kolor_www1
ams-red_na-strone-1
Teads_www9