KOMITET
Komitet tworzą przedstawiciele agencji członkowskich SAR oraz marketerów. Jest on ciałem decyzyjnym we wszystkich kwestiach regulaminowych, porządkowych, spornych, na każdym etapie organizacji i przebiegu konkursu. Odpowiada za rozwój Effie w Polsce, dynamicznie reaguje na zmiany oraz trendy rynkowe. Członkowie Komitetu nie mogą być w danym roku powołani do składu Jury Effie.
Marketing Director CEE Beverages & Head of Marketing Services, Grupa Maspex
Absolwentka Wydziału Zarządzania AGH, pracownik naukowy i trenerka z zakresu zarządzania personelem i komunikacji, prelegentka, arbiterka Komisji Etyki Reklamy. Dyrektorka Marketingu w Wawel S.A, Alma Delikatesy, Grupa Maspex. Z EFFIE jako jurorka związana od 2011r, jurorka Grand Jury Effie Awards Europe, Global Best of the Best Effie Awards. Wraz z zespołem zdobywczyni kilkunastu statuetek EFFIE, dzięki czemu Grupa Maspex znalazła się w gronie Najbardziej Efektywnych Firm 20-lecia EFFIE Poland i trzykrotnie (2021, 2022, 2024) wygrała ranking na najbardziej efektywną firmę roku, a w roku 2024 została laureatem Rankingu Marketing Master by SAR.
Partner, One Eleven
Partner w pracowni koncepcyjnej One Eleven, integrującej strategię, zaawansowaną diagnostykę rynkową z brand designem. Zajmuje się strategiami marketingowymi i innowacjami. Wcześniej był Chief Strategic Officerem i Vice Prezesem Grupy Saatchi & Saatchi w Polsce oraz działał w strukturach globalnych w EMEA. Poza projektami komercyjnymi, aktywnie działa na rzecz branży marketingowej i angażuje się w projekty społeczne. Wielokrotny juror i laureat Effie, obecnie członek Komitetu Organizacyjnego Effie i Członek Rady Edukacyjnej SAR. Jak o sobie mówi “jedyną stałą w jego życiu jest ciągła szybka zmiana, za którą ledwo nadąża”.
Group CEO, McCANN Poland
Posiada ponad 25 letnie doświadczenie w biznesie, marketingu i reklamie. Jeden z czołowych przedstawicieli branży. Od 2013 roku Group CEO McCANN Poland, która zdobyła tytuł Agencji Kreatywnej Roku na Effie Awards Poland w 2021. W 2023 roku McCANN Poland zajęła pierwszą pozycje w globalnym rankingu Cannes Lions for Good po zdobyciu 9 Lwów w tym Titanium oraz Grand Prix za platformę „Gdzie Zamieszkać” dla Mastercard. Grupy Marketingowe przez niego prowadzone czterokrotnie otrzymywały tytuł „Grupa Reklamowa Roku” przyznawany przez Media Marketing Polska. W latach 2012-2016 Przewodniczący Rady Nadzorczej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. W 2021-2022 pełnił rolę przewodniczącego YPO Gold Poland. Często jest zapraszany przez media aby udzielić wypowiedzi na temat nowych technologii, projektowania komunikacji, trendów biznesowych oraz reklamy. Od 2014 jest aktywnym Mentorem w programie Mentors4Starters.
Marketing Director, OLX Europe
Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w marketingu, zdobyte w różnorodnych sektorach, takich jak FMCG, Retail oraz E-commerce. W swojej karierze z sukcesami zajmował się markami takimi jak IKEA, Tyskie, Lech, Grolsch, Peroni, Netto i Lidl. Obecnie zarządza działem marketingu dla marki OLX w Europie. Wielokrotny juror konkursu Effie.
COO, numbers & intuition
Od ponad półtorej dekady współtworzy rynek usług digital w Polsce. Realizowała działania performance dla wiodących e-commerce na rynkach polskim i międzynarodowych. Z doświadczeniem w obszarze performance i afiliacji [Novem], kreowania i rozwijania produktów cyfrowych [Grupa Interia.pl] oraz zarządzania agencją performance marketingu jako V-ce Prezes [Semahead]. W ciągu ostatniego roku zdecydowała się porzucić korporacyjne struktury, aby swobodnie wdrażać swoje autorskie podejście biznesowe w usługach digital z wykorzystaniem narzędzi do kreowania innowacji – w agencji numbers & intuition, której jest współzałożycielką i Dyrektor Operacyjną. 2-krotna jurorka konkursu Effie Polska, posiadaczka certyfikatu Strategy & Planning Digital Marketing Institute oraz DIMAQ Professional. Entuzjastka podejścia klientocentrycznego oraz rozwijania biznesu za pomocą narzędzi service design.
Managing Partner, Synergion
Ekspert strategii marketingowej, badań rynku i komunikacji, popularyzator myślenia strategicznego w biznesie. Prowadził pierwszy w Polsce dział Research Consulting w firmie badawczej (Grupa IQS), specjalizujący się w doradztwie strategicznym opartym na wiedzy. Pracował także w ARC, Y&R, BAV Consulting. Od dziesięciu lat prowadzi pracownię badań i rozwiązań strategicznych Synergion, od trzech lat także agencję komunikacyjną Simply By, która za swoją pierwszą kampanię otrzymała nagrodę EFFIE. W latach 2008-2012 oraz od 2014 do 2018 Członek Zarządu PTBRiO. Członek Polskiego Klubu Brandingu. Wykładowca Szkoły Strategii Marki SAR oraz Szkoły Consumer Intelligence PTBRiO. Od 2008 roku współtwórca formularzy zgłoszeniowych EFFIE, juror EFFIE, trener jurorów w konkursie EFFIE.
General Manager, Starcom
Od 2004 roku związana z Grupą Publicis i Starcom, a od 2013, już jako Dyrektor Generalna Starcom, odpowiedzialna za sukces największej na polskim rynku agencji mediowej, wielokrotnie uhonorowanej tytułem Agencji Roku MMP i Sukcesu Roku wg. Press, konkursach branżowych tj. Effie, Innovation, czy Mixx Awards oraz najwyżej klasyfikowanej polskiej agencji w międzynarodowych rankingach RECMA i WARC. Swoim działaniem od lat skutecznie udowadnia, że przemyślana i skuteczna strategia komunikacji marketingowej jest jedną z głównych składowych budujących sukcesy biznesowe marek i ich portfolio produktowych. Wierzy, że siłą agencji są ludzie, tworzący skuteczny i ambitny zespół, w sposób partnerski współpracujący z klientami. Wśród marketerów i konkurentów ceni konsekwencje w działaniu, odwagę i innowacyjność, choć tę ostatnią zawsze w służbie rezultatów biznesowych. Ukończyła socjologię na Uniwersytecie Warszawskim.
V-ce President, COO & Partner, 180heartbeats + Jung v Matt
Od 25 lat związana z reklamą i marketingiem. Od ponad 5 lat współzarządza jedną z najbardziej kreatywnych agencji w Polsce. Prowadzone przez nią zespoły zdobyły ponad 80 nagród i wyróżnień w konkursach branżowych w Polsce, m.in. Agencja Roku KTR (2020 i 2022), Grand Prix EFFIE (2022), Agencja Roku Innovation (2023) oraz na świecie, m.in. Cannes Lions, Golden Drum, One Show, Clio, D&AD. Wierzy, że największą efektywność działań komunikacyjnych marki można osiągnąć dzięki sile strategii, kreacji, innowacji oraz partnerskiej współpracy z marketerami. Wielokrotna członkini komitetu i jurorka EFFIE, jurorka Euro EFFIE, Innovation oraz Gerety Awards. Doświadczenie marketingowe zdobywała w czołowych agencjach sieciowych oraz po stronie klienta w branży IT. Absolwentka SGH i Akademii Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.
Chief Strategy & Innovation Officer, DDB Warszawa
Od 15 lat związana z branżą reklamową, głównie jako strateg. Stara się łączyć perspektywę stratega z innowacyjnym podejściem do biznesu, jako Chief Strategy&Innovation Officer. W swojej codziennej pracy opiera się na dwóch założeniach: 1 – kreatywność to największa siła w biznesie oraz 2 – mariaż świetnej kreacji i efektywnej strategii to dobry przepis na kampanie, które mogą zostać zauważone, zapamiętane i mogą coś realnie zmienić w zachowaniu ludzi. W efekcie jest autorką strategii kampanii, które zdobyły m.in. 24xEffie, nagrody KTR, Innovation, a nawet jednego lwa (Cannes Lions: brąz w kategorii Mobile). W 2023 i w 2024 jako DDB było #1 najbardziej efektywną agencją EFFIE, a w 2024 otrzymało tytuł Agencji 25-lecia Effie. Była wielokrotnie jurorką Effie, KTR, Young Creatives. Od 2024 jest członkinią komitetów organizacyjnych Effie Polska i EURO Effie, mających wpływ na kształt tych konkursów. Pracowała z takimi markami jak: McDonald’s, Philips, Mars, Coca-Cola. Jest doktorem nauk społecznych w zakresie psychologii. Po pracy lubi spędzać czas w siodle.
Managing Director, OMD
Data-Driven Marketing Maven. Z branżą mediową i komunikacyjną związana od blisko 2 dekad. W 2023 r. stanęła na czele zintegrowanej OMD Group, najczęściej nagradzanej agencji mediowej w Polsce. W latach 2018-2023 zarządzała należącą do OMD Group, agencją badawczą Annalect, odpowiadając za realizację projektów oraz rozwój narzędzi z obszarów data science oraz business intelligence. Promotorka partnerskiego modelu kooperacji z markami, w którym agencja, robiąc krok więcej na każdym etapie współpracy, buduje sukces biznesowy i marketingowy swoich klientów. Swoje doświadczenie mediowe i strategiczne budowała pracując m.in. dla: UPC, McDonald’s, Warner Bros., Strauss Cafe, Heinz, Perffeti van Mele.
CEO, EssenceMediacom
CEO agencji mediowej znajdującej się w TOP3 domów mediowych w Polsce. W EssenceMediacom od 18 lat, w przeszłości odpowiedzialna za współpracę z czołowymi klientami agencji (Danone Group, Mars Wrigley, The Coca-Cola Company, Procter & Gamble, GSK), oraz za strategię i rozwój produktu. Pasjonuje się obalaniem mitów na temat tego, co działa, a co tylko nam się wydaje, że działa w mediach. Wcześniej 5 lat doświadczenia w Havas Media. Ukończyła Szkołę Główną Handlową. Pielęgnuje w sobie ciekawość, pewnie dlatego gra w brydża sportowego, gdzie każde rozdanie niesie ze sobą inne wyzwania.
Marketing & Digital Director, Żabka
Od listopada 2016 roku związany z firmą Żabka, aktualnie na stanowisku Marketing & Digital Director. Jest odpowiedzialny m.in. za kreowanie i rozwijanie strategii marketingowej i komunikacyjnej sieci sklepów Żabka oraz za wdrażanie inicjatyw ATL/BTL/Digital/Aplikacja, odpowiada także za obszar Insights oraz planowania i zakupu Mediów. W latach 2003-2016 rozwijał swoje umiejętności w branży FMCG w firmie Hochland jako Marketing Manager. Swoje marketingowe doświadczenie zdobywał również w firmach Procter & Gamble i AmRest. Jest absolwentem poznańskiego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. W latach 2019-2024 zasiadał w jury konkursu Effie Awards Poland, zdobywając również nagrody za kampanie i komunikacje dla marki Żabka (Złote Effie w kategoriach Retail i Marketing & Business Solutions, Złote Effie i Grand Prix w kategorii Long Term Marketing Excellence).
Influencer Relations Head, VML
Managerka z 14-letnim doświadczeniem w branży reklamowej w obszarze influencer marketingu. W agencji VML odpowiedzialna za prowadzenie zespołu Influencer Advocacy. Doświadczenie zawodowe zdobywała pod skrzydłami agencji mediowych Mediacom Warszawa, Wavemaker, Havas Media odpowiadając również za projekty branded content i media partnerships. Pracowała dla takich marek jak: Samsung, IKEA, T-Mobile, Play, adidas, Škoda, Coca-Cola, Orbit, Sony, Huawei, Biedronka, P&G, Nestle, BNP Paribas. Współtworzyła nagradzane kampanie, między innymi dla BNP Paribas (Cannes Lions 2022), Durex (Cannes Lions 2023) oraz Play, Gillette Venus, Wilkinson Sword i Sheba (EFFIE Awards).
Managing Director, Agencja 2012
Managing Director w Agencji 2012 znajdującej się w TOP5 najbardziej efektywnych agencji w 2024 roku. Z branżą komunikacyjną związana od blisko 20 lat. Od połowy 2018 roku zarządza Agencją 2012, w latach 2019-2022 zarządzała również agencją Feeders. W trakcie tego okresu obie agencje uhonorowane zostały wieloma nagrodami w konkursach branżowych, włączając Grand Prix Effie dla Agencji 2012. Doświadczenie zdobywała w agencjach sieciowych i lokalnych odpowiadając za realizację projektów dla największych marek i współtworząc kampanie wielokrotnie nagradzane w konkursach Effie i KTR. Od maja 2023 członkini Zarządu SAR. Absolwentka SGH.
Chief Strategy Officer, Ogilvy
25 lat doświadczenia w marketingu, od 2010 roku Dyrektorka Strategii Ogilvy Polska. Uczestniczyła w opracowaniu szeregu kampanii dla największych polskich i międzynarodowych marek. Specjalizuje się w opracowywaniu platform komunikacyjnych oraz zintegrowanych planów marketingowych.
General Manager, Saatchi & Saatchi
Zarządza agencją, która w 2024 roku zajęła II m.sc. w Rankingu 25-lecia Effie, zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursach MIXX i Innovation oraz jej kampanie zostały docenione przez jurorów konkursów tj. Golden Drum, Epica Awards, KYIV Intl. Adv. Fest., KTR, EMMA, Złote Spinacze. Wielokrotnie zasiadała w Jury i Komitecie polskiej edycji Effie, była też członkinią zarządu SAR, a w 2022 r. Jurorką Effie Europe. Tworzy agencję, która dostarcza technologiczne rozwiązania dla klientów, wspierając innowacyjny rozwój marek i potencjał ich wzrostu poprzez budowanie wartościowych relacji między markami a ich odbiorcami. Rozszerza działania agencji o nowe obszary tj. cultural branding, content creators, creative tech, CX & MA, XR, AI Solutions oraz produkty strategiczne np. effectiveness mindset framework.