• EFFIE POLAND
    • O konkursie
    • Logotypy Effie
    • Galeria zdjęć
    • Społeczna odpowiedzialność
  • EDYCJA 2025
    • Kategorie konkursowe
    • Jak zgłaszać do Effie
    • Komitet 2025
  • NAGRODZENI
    • Case Library
    • Nagrodzeni 2024
    • Rankingi 2024
    • Rankingi 25-lecie
    • Archiwum
  • INSIGHTS
    • Case Studies
    • #slajdynamiareeffie
    • #kreatywnoscsprzedaje
    • #thebestofeffie
    • #opiniejuroraeffie
    • Ipsos dla Effie
    • Adform Carbon Index
  • NEWS
  • PARTNERZY
  • KONTAKT
JAK ZGŁASZAĆ DO EFFIE
  • EFFIE POLAND
    • O konkursie
    • Logotypy Effie
    • Galeria zdjęć
    • Społeczna odpowiedzialność
  • EDYCJA 2025
    • Kategorie konkursowe
    • Jak zgłaszać do Effie
    • Komitet 2025
  • NAGRODZENI
    • Case Library
    • Nagrodzeni 2024
    • Rankingi 2024
    • Rankingi 25-lecie
    • Archiwum
  • INSIGHTS
    • Case Studies
    • #slajdynamiareeffie
    • #kreatywnoscsprzedaje
    • #thebestofeffie
    • #opiniejuroraeffie
    • Ipsos dla Effie
    • Adform Carbon Index
  • NEWS
  • PARTNERZY
  • KONTAKT

ZŁOTO 2023 MCDONALD'S

TYTUŁ KAMPANII: Maestro. Wszystko czego chcesz od burgera
KATEGORIA: Long Term
NAGRODA: Złoto 2023
PRODUKT: McDonald’s
LIDER 1: DDB Warszawa
LIDER 2: OMD
KLIENT: McDonald’s

PEŁNE ZGŁOSZENIE – MAESTRO. WSZYSTKO CZEGO CHCESZ OD BURGERA – PDF

PODSUMOWANIE

Chcąc budować penetrację Maestro i przekonać do niego dotychczas nieprzekonanych, skierowaliśmy ostrze kreatywne na proces przekonywania. Stworzyliśmy format oparty na dynamice męskiej przyjaźni, w której jeden z kumpli ma bardzo wysokie wymagania i nie lubi przyznawać racji innym – szczególnie swojemu frenemy, fanowi Maestro. Duet Borys Szyc-Michał Żebrowski w zabawny sposób dramatyzował insighty dot. zachowań nieprzekonanych konsumentów i obalał stereotyp, że porządnego burgera można znaleźć jedynie w burgerowni. W efekcie dzienna liczba sprzedanych Maestro na tysiąc transakcji wzrosła średnio o 49% vs. sprzedaż we fightach poprzedniej platformy Maestro.

Wyzwaniem było zwiększenie penetracji Maestro poprzez przekonanie do niego dotychczas nieprzekonanych konsumentów. Było to trudne, ponieważ przez 3 lata obecności Maestro w menu McDonald’s, poprzedzającej launch zgłaszanej platformy, powiedzieliśmy o nim już wiele. Tym razem szukaliśmy nowego sposobu, który przełamie schemat decyzyjny nieprzekonanych konsumentów.

Chcąc budować penetrację Maestro i przekonać do niego dotychczas nieprzekonanych, skierowaliśmy ostrze kreatywne na proces przekonywania. Stworzyliśmy format oparty na dynamice męskiej przyjaźni, w której jeden z kumpli ma bardzo wysokie wymagania i nie lubi przyznawać racji innym – szczególnie swojemu frenemy, fanowi Maestro. Duet w zabawny sposób dramatyzował insighty dot. zachowań nieprzekonanych konsumentów i obalał stereotyp, że porządnego burgera można znaleźć jedynie w burgerowni.

W każdym z 5-ciu flightów platformy prezentowaliśmy odcinek z nowymi zabawnymi historiami kumpli (5 x spot TV). Historię męskiej, szorstkiej i pełnej humoru przyjaźni stworzyli Borys Szyc i Michał Żebrowski. Szyc zagrał apostoła smaku Maestro, a Żebrowski gwiazdę, która z trudnością przyznaje rację innym. Zaangażowanie do skeczy topowych aktorów wzmocniło wrażenie serialowości, na którym nam zależało. Skecze wspieraliśmy w digitalu humorystycznymi bumperami rozwijającymi główne historie.

Dzienna liczba sprzedanych Maestro na tysiąc transakcji wzrosła śr. o 49% vs. sprzedaż we flightach poprzedniej platformy Maestro (nagrodzonej brązowym EFFIE w Usługach 2020). Widoczny jest też wzrost kluczowego wskaźnika wizerunkowego taste&quality “McDonald’s oferuje świetne w smaku burgery” + 7 p.p. vs. poprzednia platforma Maestro.

  • Świetna, długoterminowa kampania, oparta o genialną ideę kreatywną, która została bardzo dobrze wyegzekwowana w obszarze, zarówno kreatywnej jak i w taktyce mediowej. Strategia oparta o insight konsumencki, związany z jakością lokalnych burgerowni, którą z powodzeniem w trakcie kampanii produkt przegania.
  • Konsekwencja oraz spójność w wykorzystaniu platformy, która przekłada się na efekt kampanii, który jasno widać w wynikach marki, atrybutach jak i sprzedaży. Robi ogromne wrażenie finalny efekt związany z tym, że Maestro jako flagowy produkt miał wpływ na całą markę i jej postrzeganie wśród konsumentów.
  • Wyczerpujący dobór danych, dotyczących zarówno „twardych” wskaźników sprzedażowych jak i konkretnych, dobrze dobranych wymiarów wizerunkowych.
  • Zgłoszenie nie pozostawia wątpliwości, że jest bezpośredni związek przyczynowo – skutkowy między tym co było zdiagnozowane, planowane, zrealizowane i tym jakie wyniki osiągnięto.
  • Zgłoszenie opisane w jasny sposób – zrozumiały dla osób spoza branży. Cele wybrane bardzo logicznie i spójnie monitorowane. Prawdziwy i dobrze opisany insight. Kampania poprowadzona klasycznie z dużą obecnością produktu. Konsekwencja w utrzymaniu tej samej platformy kreatywnej.

 

KREACJA

Twoja przeglądarka nie obsługuje video
https://sar.org.pl/

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

Design&Code: dys.studio