McDonald’s – Maestro. Wszystko czego chcesz od burgera
TYTUŁ KAMPANII: Maestro. Wszystko czego chcesz od burgera
KATEGORIA: Long Term
NAGRODA: Złoto 2023
PRODUKT: McDonald’s
LIDER 1: DDB Warszawa
LIDER 2: OMD
KLIENT: McDonald’s
ZGŁASZAJĄCY O KAMPANII
Chcąc budować penetrację Maestro i przekonać do niego dotychczas nieprzekonanych, skierowaliśmy ostrze kreatywne na proces przekonywania. Stworzyliśmy format oparty na dynamice męskiej przyjaźni, w której jeden z kumpli ma bardzo wysokie wymagania i nie lubi przyznawać racji innym – szczególnie swojemu frenemy, fanowi Maestro. Duet Borys Szyc-Michał Żebrowski w zabawny sposób dramatyzował insighty dot. zachowań nieprzekonanych konsumentów i obalał stereotyp, że porządnego burgera można znaleźć jedynie w burgerowni. W efekcie dzienna liczba sprzedanych Maestro na tysiąc transakcji wzrosła średnio o 49% vs. sprzedaż we fightach poprzedniej platformy Maestro.
WYZWANIE
Wyzwaniem było zwiększenie penetracji Maestro poprzez przekonanie do niego dotychczas nieprzekonanych konsumentów. Było to trudne, ponieważ przez 3 lata obecności Maestro w menu McDonald’s, poprzedzającej launch zgłaszanej platformy, powiedzieliśmy o nim już wiele. Tym razem szukaliśmy nowego sposobu, który przełamie schemat decyzyjny nieprzekonanych konsumentów.
STRATEGIA
Chcąc budować penetrację Maestro i przekonać do niego dotychczas nieprzekonanych, skierowaliśmy ostrze kreatywne na proces przekonywania. Stworzyliśmy format oparty na dynamice męskiej przyjaźni, w której jeden z kumpli ma bardzo wysokie wymagania i nie lubi przyznawać racji innym – szczególnie swojemu frenemy, fanowi Maestro. Duet w zabawny sposób dramatyzował insighty dot. zachowań nieprzekonanych konsumentów i obalał stereotyp, że porządnego burgera można znaleźć jedynie w burgerowni.
REALIZACJA
W każdym z 5-ciu flightów platformy prezentowaliśmy odcinek z nowymi zabawnymi historiami kumpli (5 x spot TV). Historię męskiej, szorstkiej i pełnej humoru przyjaźni stworzyli Borys Szyc i Michał Żebrowski. Szyc zagrał apostoła smaku Maestro, a Żebrowski gwiazdę, która z trudnością przyznaje rację innym. Zaangażowanie do skeczy topowych aktorów wzmocniło wrażenie serialowości, na którym nam zależało. Skecze wspieraliśmy w digitalu humorystycznymi bumperami rozwijającymi główne historie.
WYNIKI
Dzienna liczba sprzedanych Maestro na tysiąc transakcji wzrosła śr. o 49% vs. sprzedaż we flightach poprzedniej platformy Maestro (nagrodzonej brązowym EFFIE w Usługach 2020). Widoczny jest też wzrost kluczowego wskaźnika wizerunkowego taste&quality “McDonald’s oferuje świetne w smaku burgery” + 7 p.p. vs. poprzednia platforma Maestro.
ZDANIEM JURY
- Świetna, długoterminowa kampania, oparta o genialną ideę kreatywną, która została bardzo dobrze wyegzekwowana w obszarze, zarówno kreatywnej jak i w taktyce mediowej. Strategia oparta o insight konsumencki, związany z jakością lokalnych burgerowni, którą z powodzeniem w trakcie kampanii produkt przegania.
- Konsekwencja oraz spójność w wykorzystaniu platformy, która przekłada się na efekt kampanii, który jasno widać w wynikach marki, atrybutach jak i sprzedaży. Robi ogromne wrażenie finalny efekt związany z tym, że Maestro jako flagowy produkt miał wpływ na całą markę i jej postrzeganie wśród konsumentów.
- Wyczerpujący dobór danych, dotyczących zarówno „twardych” wskaźników sprzedażowych jak i konkretnych, dobrze dobranych wymiarów wizerunkowych.
- Zgłoszenie nie pozostawia wątpliwości, że jest bezpośredni związek przyczynowo – skutkowy między tym co było zdiagnozowane, planowane, zrealizowane i tym jakie wyniki osiągnięto.
- Zgłoszenie opisane w jasny sposób – zrozumiały dla osób spoza branży. Cele wybrane bardzo logicznie i spójnie monitorowane. Prawdziwy i dobrze opisany insight. Kampania poprowadzona klasycznie z dużą obecnością produktu. Konsekwencja w utrzymaniu tej samej platformy kreatywnej.
PEŁNE ZGŁOSZENIE – MAESTRO. WSZYSTKO CZEGO CHCESZ OD BURGERA – PDF