Adform Carbon Index Wrzesień 2024
Adform Carbon Index to wskaźnik informujący o śladzie węglowym kampanii programmatic w Polsce. Stanowi on istotny punkt odniesienia zarówno dla firm, które już monitorują emisje swoich kampanii, jak i dla marketerów rozważających wprowadzenie takiego monitoringu.
We wrześniu 2024 roku programmatic buying generował w Polsce średnio 459,6 grama dwutlenku węgla na 1000 odsłon (GCO2PM), co oznacza wzrost emisji o około 10% w porównaniu z indeksem z lipca.
Platformy do zakupu mediów online (Demand Side Platforms), które mają integrację ze Scope3, umożliwiają raportowanie emisji kampanii oraz ich optymalizację pod kątem śladu węglowego. Działa to poprzez automatyczne wykluczanie 30% domen o najwyższej emisyjności. Zgodnie z danymi z Adform Carbon Index, we wrześniu te domeny odpowiadały za 67,6% emisji CO2 w polskim ekosystemie reklamy programmatic.
Adform Carbon Index 09.2024