• EFFIE POLAND
    • O konkursie
    • Logotypy Effie
    • Galeria zdjęć
    • Społeczna odpowiedzialność
  • EDYCJA 2025
    • Jak zgłaszać do Effie
    • Kategorie konkursowe
    • Komitet 2025
  • NAGRODZENI
    • Case Library
    • Nagrodzeni 2024
    • Rankingi 2024
    • Rankingi 25-lecie
    • Archiwum
  • INSIGHTS
    • Case Studies
    • #slajdynamiareeffie
    • #kreatywnoscsprzedaje
    • #thebestofeffie
    • #opiniejuroraeffie
    • Ipsos dla Effie
    • Adform Carbon Index
  • NEWS
  • PARTNERZY
  • KONTAKT
ZGŁOŚ DO EFFIE
  • EFFIE POLAND
    • O konkursie
    • Logotypy Effie
    • Galeria zdjęć
    • Społeczna odpowiedzialność
  • EDYCJA 2025
    • Jak zgłaszać do Effie
    • Kategorie konkursowe
    • Komitet 2025
  • NAGRODZENI
    • Case Library
    • Nagrodzeni 2024
    • Rankingi 2024
    • Rankingi 25-lecie
    • Archiwum
  • INSIGHTS
    • Case Studies
    • #slajdynamiareeffie
    • #kreatywnoscsprzedaje
    • #thebestofeffie
    • #opiniejuroraeffie
    • Ipsos dla Effie
    • Adform Carbon Index
  • NEWS
  • PARTNERZY
  • KONTAKT

Adform Carbon Index Lipiec 2024

Reklamy programatyczne, w tym głównie display i streaming przyczyniają się do emisji ok 5 milonów kilogramów dwutlenku węgla rocznie w Polsce wg danych Scope3 i Adform. To tyle co wyprodukowanie około 2,5 miliona kilogramów wołowiny lub ekwiwalent emisji generowanych przez około 1090 samochodów rocznie.

Adform Carbon Index to wskaźnik informujący o emisyjności kampanii programmatic w Polsce będący punktem odniesienia dla organizacji już dziś monitorujących emisyjność kampanii oraz bazą wiedzy dla marketerów rozważających taki monitoring.

W lipcu 2024 programmatic buying odpowiadał w Polsce za emisję średnio 417.2 grama dwutlenku węgla per 1000 odsłon (GCO2PM). 75% tej emisji atrybuowana jest do kategorii “Ad Selection” (emisja spowodowana wyborem reklamy, która pojawi się użytkownikowi na ekranie).

Platformy do inwestycji w media online (Deman Side Platforms) posiadające integrację ze Scope3 oferują możliwość raportowania emisyjności kampanii oraz optymalizację ich śladu węglowego poprzez automatyczne wyłączenia z kampanii 30% najwyżej emisyjnych domen. Jak wskazuje Adform Carbon Index, takie domeny odpowiadały w lipcu za 62% emisji CO2 z reklamy programmatycznej w Polsce.

Adform Carbon Index 07.2024

https://sar.org.pl/

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

Design&Code: dys.studio