Adform Carbon Index Lipiec 2024
Reklamy programatyczne, w tym głównie display i streaming przyczyniają się do emisji ok 5 milonów kilogramów dwutlenku węgla rocznie w Polsce wg danych Scope3 i Adform. To tyle co wyprodukowanie około 2,5 miliona kilogramów wołowiny lub ekwiwalent emisji generowanych przez około 1090 samochodów rocznie.
Adform Carbon Index to wskaźnik informujący o emisyjności kampanii programmatic w Polsce będący punktem odniesienia dla organizacji już dziś monitorujących emisyjność kampanii oraz bazą wiedzy dla marketerów rozważających taki monitoring.
W lipcu 2024 programmatic buying odpowiadał w Polsce za emisję średnio 417.2 grama dwutlenku węgla per 1000 odsłon (GCO2PM). 75% tej emisji atrybuowana jest do kategorii “Ad Selection” (emisja spowodowana wyborem reklamy, która pojawi się użytkownikowi na ekranie).
Platformy do inwestycji w media online (Deman Side Platforms) posiadające integrację ze Scope3 oferują możliwość raportowania emisyjności kampanii oraz optymalizację ich śladu węglowego poprzez automatyczne wyłączenia z kampanii 30% najwyżej emisyjnych domen. Jak wskazuje Adform Carbon Index, takie domeny odpowiadały w lipcu za 62% emisji CO2 z reklamy programmatycznej w Polsce.
Adform Carbon Index 07.2024