RAPORT IPSOS za 2024
Wspólnie z Ipsos Polska przedstawiamy trzecią, kompleksową analizę krajobrazu efektywności marketingowej w Polsce i jej wpływu na firmy, marki i konsumentów.
W poniższym raporcie dogłębnie analizujemy dane i wnioski zebrane od uczestników i zwycięzców konkursu Effie Awards Poland 2024. Naszym wspólnym celem jest odkrycie wzorców, strategii i historii, które ukształtowały najbardziej efektywne kampanie.
A oto kilka wniosków płynących z opracowania:
- Sukces lokalnych kampanii: Kampanie wypracowane lokalnie uzyskują lepsze wyniki niż te adaptowane z globalnych szablonów, co pokazuje potrzebę dostosowywania treści do lokalnych odbiorców dla większego wpływu.
- Sukces możliwy mimo niskiego budżetu: Kampanie z dużym budżetem oferują wiele możliwości, ale sukces można osiągnąć także przy ograniczonych zasobach, strategicznie wykorzystując partnerstwa mediowe i lokowanie produktów.
- Dominacja mediów społecznościowych: Zwycięskie kampanie stosują strategię multikanałową, kładąc duży nacisk na media społecznościowe. Platformy takie jak TikTok, YouTube, LinkedIn zyskują na znaczeniu.
- Strategiczne przydzielanie budżetu: Telewizja wciąż jest ważnym punktem koncentracji budżetu, ale skuteczne kampanie inwestują więcej także w wideo online, media społecznościowe, influencerów oraz reklamę zewnętrzną, efektywnie rozkładając budżety na różne kanały.
Zapraszamy do lektury i do wspólnego poszukiwania odpowiedzi nie tylko na pytanie, co działa, ale także dlaczego i jak.
Jeśli chcecie pogłębić swoją wiedzę na temat czynników wpływających na efektywność kampanii w konkursie Effie Awards, zapraszamy do kontaktu z Martą Krasowską, Creative Excellence Team Manager, Ipsos Poland (marta.krasowska@ipsos.com).
ROZMOWY Z NAGRODZONYMI
Posłuchaj co mówią przedstawiciele/ki nagrodzonych marek.
Rozmowy prowadzi Marta Krasowska, Creative Excellence Team Manager, Ipsos
AMBITNE WYZWANIE. Rozmowa z Sylwią Kocon z Health Labs Care. Kampania „Mam siebie na całe życie”.
video:
EMPATIA I INSIGHT W KOMUNIKACJI. Rozmowa z Sylwią Kocon z Health Labs Care. Kampania „Mam siebie na całe życie”.
video:
STRATEGIA A NIE TAKTYKA. Rozmowa ze Stanisławem Kijowskim z ING Bank Śląski. Kampania „Zhakowany koncert w Mieście ING w Roblox”.
video:
RYWALIZACJA. Rozmowa ze Stanisławem Kijowskim z ING Bank Śląski.
video:
LOKALNOŚĆ KAMPANII. Rozmowa z Jakubem Strutyńskim z McDonald’s Polska.
video