SREBRO 2024 RAINBOW
TYTUŁ KAMPANII: Przycisk wart 157 milionów
KATEGORIA: E-commerce & Omnichannel
NAGRODA: Srebro 2024
LIDER 1: Rainbow
KLIENT: Rainbow
PEŁNE ZGŁOSZENIE – RAINBOW. PRZYCISK WART 157 MILIONÓW – PDF
PODSUMOWANIE
Branża turystyczna mierzy się z problemem niskich marż i niskiej konwersji on-line potęgowanej silnym efektem ROPO. Zakup wakacji nie jest decyzją spontaniczną. Wymaga długotrwałych analiz, ustaleń i przygotowań; w efekcie kliknięcie „Rezerwuj” jest źródłem stresu. Żeby ułatwić Klientowi podjęcie decyzji wprowadziliśmy przycisk „Zablokuj miejsce” na kartę produktu. Blokowanie miejsca jest bezpłatne i bez zobowiązań. Powołaliśmy zespół Call Center dedykowany Klientom z rezerwacjami wstępnymi, do Klientów skierowaliśmy remarketing i newslettery zachęcające do finalizacji rezerwacji. W efekcie zwiększyliśmy udział on-line w sprzedaży o 4,7 punktu procentowego i zwiększyliśmy konwersję online o 37%.
Branża turystyczna, chociaż dynamicznie rosnąca, nieustająco mierzy się z problemem niskich marż i niskiej konwersji on-line – nawet dziesięciokrotnie niższej niż w retail, którą potęguje silny efekt ROPO. Postanowiliśmy się zmierzyć z tym wyzwaniem i zawalczyć o zwiększenie udziałów najwyżej marżowego kanału sprzedaży – online w całości biznesu.
Zakup wakacji nie jest decyzją spontaniczną. Wymaga zaplanowania urlopu, analizy ofert, ustaleń z towarzyszami wakacji, zapewnienia finansowania. Kliknięcie „Rezerwuj” zamiast być początkiem beztroskich wakacji, staje się źródłem stresu. Dano klientowi pewność, że idealne wakacje nie uciekną, bez żadnych zobowiązań – zablokuj miejsce – bezpłatnie, bez zobowiązań, beztrosko.
Wprowadzono przycisk „Zablokuj miejsce” na kartę produktu – tam, gdzie klient będący daleko w procesie decyzyjnym nie może go przegapić. Zablokować miejsca można za darmo i bez zobowiązań. Rozwiązanie to wsparto dedykowanym zespołem w Call Center do osobistej obsługi każdej rezerwacji wstępnej. Klienci, którzy zablokowali miejsce byli objęci remarketingiem i e-mail marketingiem zachęcającym do finalizacji rezerwacji.
W efekcie wdrożonej innowacji w procesie zakupowym, połączonej ze wsparciem komunikacyjnym, zwiększono konwersję on-line o 36,7%, a udział on-line w sprzedaży o 4,7 punktów procentowych.
- Wyzwania i kontekst rynkowy, właściwie pozbawione dramatyzmu. Insight logicznie prowadzi do pomysłu oraz dalszej strategii działania. Prawdziwie namacalny, „twardy” opis przypadku, gdzie technologia – w tym wypadku UX/CX – wpływa pozytywnie na biznes oraz impakt dalszych działań. Bardzo dobre zgłoszenie, które łączy analitykę, UX – CX, technologię z innowacyjnym, jak na branżę, rozwiązaniem biznesowym. Pomysł kreatywny, w nienachalny sposób domyka komunikację nowych funkcjonalności – możliwości i korzyści dla użytkownika. Trafna egzekucja – mniej znaczy więcej. Eleganckie rozwiązanie komunikacyjne dopasowane do grupy docelowej. Dopieszczenie całego procesu, od początku do końca pokazuje całość omnichanellu. Odwaga w zmianie nawyków konsumenckich – transfer do digitalu w połączeniu z CC.
- Bardzo dobrze opisany biznesowy koncept kampanii. Widać, że kampania jest elementem strategicznym, większej koncepcji biznesowej. Jasność i prostota zarówno samego case’u jak i zgłoszenia. Świetny tytuł kampanii.
- Logicznie ustalone wyzwania i cele. Wyzwanie oraz kontekst rynkowy są opisane w sposób czytelny i prowadzą do jasnych konkluzji. Prosta egzekucja, trafnie dopasowana do oczekiwań TG. Realizacja została przedstawiona w sposób prosty i zrozumiały, co doskonale współgra z prostotą samego pomysłu.