Adform Carbon Index Listopad 2024
Adform Carbon Index to wskaźnik informujący o śladzie węglowym kampanii programmatic w Polsce. Stanowi on istotny punkt odniesienia zarówno dla firm, które już monitorują emisje swoich kampanii, jak i dla marketerów rozważających wprowadzenie takiego monitoringu.
W listopadzie 2024 roku programmatic buying generował w Polsce średnio 418,8 grama dwutlenku węgla na 1000 odsłon (GCO2PM), co oznacza, że emisje w Polsce były o 71 gramów wyższe niż średnia globalna.
Platformy do zakupu mediów online (Demand Side Platforms), które mają integrację ze Scope3, umożliwiają raportowanie emisji kampanii oraz ich optymalizację pod kątem śladu węglowego. Działa to poprzez automatyczne wykluczanie 30% domen o najwyższej emisyjności. Zgodnie z danymi z Adform Carbon Index, w listopadzie te domeny odpowiadały za 56,43% emisji CO2 w polskim ekosystemie reklamy programmatic.
Adform Carbon Index 11.2024